Re: Recca analyserar
Recca said:
Den tröga tänkarkräm som flyter innanför ditt pannben är ovanligt tjock och sunkig idag, K.K.
Hehe. Jo jag är bra nog jäla trögtänkt.
Men.
Recca said:
Att Tyr skulle välja "randomly" två personer och lyckas plocka in två ulvar på den? Nej, inte troligt.
Varför är inte det troligt? Hade jag suttit som president i uppstarten och haft 7 namn framför mig är det väl inte helt omöjligt på något vis att jag randomly prickar två ulvar?
Det finns lixom 7 namn att välja bland. 3 av dem är infiltratörer så det känns inte så långsökt alls.
För den saken skull så är jag inne på att det minst är 1 infiltratör i gröna gruppen. Det kan finnas fler, men jag har hela tiden varit inne på att det minst är en.
Minst en är ungefär samma sak som 2-3 infiltratörer i 5:an lixom. Du har Tyr som kandidat 1 och jag som god tvåa, men det snackas inte så mycket om den där tredje.
Recca said:
Att jag i första rundan outade att jag inte fått något pm väljer du helt sonika att bortse från.
Öh..Ja absolut.
Recca said:
Som jag ser det så är grupp 1 mer grönish än rödish. Du ser det uppenbarligen som motsatsen, vilket du inte kan förklara på något vettigt sätt. Det pingar. Alltså det pingar att du baserar dina misstankar på ingenting; annat än en magkänsla grundad i ingenting; annat än en oro som baseras på ingenting.
Grupp 1 från runda 1, den gröna gruppen går inte att gröna på något vis förens vi har nått hårt att ta på. Vi behöver ett sabotage för att utröna något av den resan.
Alternativ 1 så skickar vi iväg de tre musketörerna och d'artanian. Går resan vägen så är de tre musketörerna helt gröna. Dom har klarat av två resor utan sabotage och det är bevis nog för mig. d'artanian ( i det här fallet Vicotnik ) får ett grönt litet skimmer eftersom han klarat av sin första tripp.
Vi går in i runda 3 med: 3 gröna och 1 semi-grön.
Krach! Åh watta Fnuk! Vad hände nu? Shit pommes någon sabbade vår seger tripp!
Just där sitter vi på pottan. Allt faller i bitar och bland de 3 gröna och den semi-gröne Vicotnik har vi minst en infiltratör. Den här minst en infiltratör kan var 2 eller 3 små rackare som gått och blivit grönad av tidigare meriter och då sitter vi i det blå skåpet.
Runda 4 kan vi inte chansa att slänga in de tre musketörerna och d'artanian med risken att det finns en två eller fler infiltratörer där. Vi måste testa 5 nya kort. Men vafalls! Vi har inte 5 nya kort.
Vi har: K.K-Tyr-!Paxen-Cassus och måste ta med någon av de gröna spelarna där det kan gömma sig ett gäng infiltratörer. Är det just den där minst 1 infiltratör som väljs kan det alltså sitta tre stycken infiltratörer i den nya 5:an och då är runda 4 körd för vår del. Är jag helt ute och seglar med de tre musketörerna som åkt med på den där gratis resan och alla tre är gröna så finns det alltså fortfarande två infiltratörer i den här 5:an och rutt 4 är körd.
Kvar har vi rutt 5 och där gäller det att sålla agnarna från vetet. Kan vi göra det med att lita på de tre musketörerna? Fixar vi det?
Lite så tänker jag. I runda 2 vill jag utesluta några genom ett sabotage eller en bra rutt för vår del. Jag vill inte förlita mig på den gröna gruppen från runda 1. Då måste jag hoppas på att du Recca
inte lyckats helt randomly välja in en infiltratör i din grupp som åkte snålskjuts för att gröna sig själv. Alternativt har valt in en infiltratör i din gröna grupp medvetet och gett er båda en freeride. Du hajar.
Rutt 2 är rätt avgörande vill jag påstå. Går vi all in med den gröna gruppen kan det bita oss i anus i slutändan. Vi måste få mer bredd i besättningen och kan inte förlita oss helt på dig Recca. Det säger sig självt.
Vad mer finns att säga om mitt trögtänkande?
Jo jag kan villigt erkänna att det här liret inte riktigt passar mig ännu. Det kanske beror på att jag inte har nått hårt att ta på. Jag kanske ser en ulv i dig Recca för att jag vet att du är slipad som fan. Lägg där till dina två kumpaner. Vimes måste man ju också se upp med så med facit i hand kanske det inte var ett bra val att skicka iväg er två tillsammans med den lurigaste (saten) Mukwa i första rundan. Hade jag haft bättre koll på spelet så hade jag nog hellre valt ett gäng med brundoftande kort i första rundan för då hade jag troligen haft lättare att köpa att runda 1 gick vägen.
Du själv tyckte att Tyr var en infiltratör kandidat i R1 och tycker det fortfarande. Jag tycker inte han är så brundoftande som det sägs. Hade vi skickat iväg honom med två andra som inte är storskrävlare tror jag det hela fortlöpt på ett helt annat vis. Tyr-Cassius-Vicotnik hade varit ett bra gäng så här i efterhand. Hade den gruppen gått igenom med grönt ljus hade det i nuläget känts betydligt bättre för egen del och framtida rundor. Då hade jag nog tolkat både din och Mukwas metainformations-gröning på ett helt annat vis. Nu säger det mig att ni båda försöker skaka fram ett grön ljus över er själva med hjälp av små ulv-trix. Men men. Jag kan ju inte sitta här och säga hur det hade varit bra om runda 1 fortlöpte. Vi tog oss igenom den utan sabotage och det är ju super bra. Det skall ni: Recca-Vimes-Mukwa ha cred för, men att gröna er på grund av den resan det kan jag inte göra förens vi har nått att ta på.