Re: Midnattsrapport 3.1
!Paxen said:
Vimes said:
Varför röstar inte folk? Jag har röstat.
Ja, om folk är tveksamma att rösta så vill jag gärna att dom säger det. Om dom bara är upptagna så är det tyvärr inte så mycket att göra
.
Jag röstade tidigare idag. Tänker som vanligt inte säga hur jag röstade.
Tjolahopp tjolahej. Nu är jag tillbaks från helgaktiviteter. Nä, jag missade att man var tvungen att skicka in FRAMGÅNG, glömde bort och trodde dessutom att det gick automatiskt, eftersom det inte finns någon bybo som skulle vilja sabotera.
Datas första svar på Mukwas.
Data said:
Midnattsrapport. En röst återstår. Det tar ungefär tre dagar att rösta om ett förslag, vilket är helt ok i min bok.
Glöm inte att skicka in FRAMGÅNG/SABOTAGE också om du är med på rutten.
Det här första som Data skriver tyder inte på någonting alls. Senare gör han ju en regeländring som förklarar det hela, men jag har inte kommit till den ännu.
Mukwa said:
Det jag skrev kan verifieras. Jag tror inte att Data skulle autoslänga in ett Framgång om det var en infiltratör som väntade länge, men kanske. Det är inte viktigt. Det viktiga är att det räcker för en bybo att inte posta något alls till Data för att verifiera att det jag säger är sant.
Det är visst viktigt ju. Tolkar man det på ena sättet så är du grönad. Tolkar man det på andra sättet så är du inte grönad än.
Det som skulle verifieras är att det blir en automatisk framgång om man inte röstar någonting. Här försöker du ju i inlägget vrida till det så att du blir grön när du samtidigt erkänner möjligheten att det inte är så - men du säger att den möjligheten är oviktig. I själva verket; om det är så att även infiltratörer får autoframgångar om de inte röstar något (i det diskuterade skedet av spelet) så bekräftas ju inte du som grön. Det är väldigt viktigt. Det är INTE "Oviktigt" såsom du understryker.
Data said:
Utöver detta så har alla kandidaterna varit duktiga och redan skickat in FRAMGÅNG/SABOTAGE. Tack för det! Till nästa fas eller runda kommer jag att ändra på hur vi går tillväga i FAS 2 att snabba på den fasen ytterligare.
Data förtydligar med information om att ingen har väntat med att skicka in framgång/sabotage i runda 2.1.
Data skriver att han planerar att ändra/införa en ny regel till nästa runda.
Data i startinlägget said:
Om en infiltratör lämnar in en röst i FAS 1 och dessutom är kandidat, kan den personen i samma inlägg skriva FRAMGÅNG/SABOTAGE. Om den personen inte har gjort det innan FAS 1 är avklarad kommer jag att räkna den som FRAMGÅNG i FAS 2. Med andra ord behöver inte icke-infiltratörer skicka PM om FRAMGÅNG längre.
Det här är tvetydigt. Någon har antingen frågat Data vad han menar i ett pm eller så har han själv sett hur fel det ser ut. Därför gör han lite senare ett förtydligande.
Data said:
Kom också ihåg att ni som inte är infiltratörer behöver inte skicka FRAMGÅNG längre i PM.
Datas "kom ihåg" gäller ju den nya regeln som han nu påminner om. Det är inte ett "kom ihåg att efter Mukwas icke-röst så har vi infört den nya regeln som gäller att bybor som inte röstar gör automatisk framgång". Det finns ingen sådan tolkning. Det finns inget "det mest trovärdiga scenariot". Vi kan tala om lika trovärdiga scenarion där "bybor som inte röstar gör framgång" eller "resenärer som inte röstar gör framgång". I min åsikt är dessa lika logiska. Att Data dessutom ständigt påvisar dåligt omdöme (förlåt men det är ju sant! xD ) med sina inlägg och meta-beslut gör ju att vi ännu mer måste ta avstånd från att bestämma oss för att meta-information vi tycker oss utläsa är så självklart grönande eller rödande.
Det vi däremot har är ett jävligt klantigt eller jävligt ulvigt inlägg från Mukwa där han ger en strategi till ulvarna. Det är ingen logisk slutledning han gör heller utan ett ganska rejält hopp i antaganden.
Mukwa said:
Gång på gång bekräftar du att du vill att infiltratörerna ska göra så här. Alla vet att du tycker så nu och du har gjort det klart för alla att det är så du resonerar när du är president, eller när någon infiltratör bjuder in dig på resan. Det här har inte jag skrivit.
Som jag ser det är strategin redan ute iom att du är ulv och övriga ulvar kommer sitta och höka på dina inlägg! Om du är ulv så finns det inte en enda ulv i världen som skulle missat din strategi. Vicotnik skulle absolut inte göra det, det är han för luttrad för.
Jag är inte dum Mukwa, jag tog upp det här EFTER sabotage-resan trots att jag la märke till det på direkten. Jag kunde inte lyfta det innan eftersom det skulle gett ulvarna en strategi i onödan om det visade sig att jag hade fel. Men nu MÅSTE JAG LYFTA DET för annars kanske vi tar med oss en ulv på resan när vi röstar in dig, Mukwa. Det fattar du väl? Jag tror ju att du är ulv. Om jag inte får anklaga dig med anledningen till att jag misstänker dig så ska jag göra vad i stället?
Då är jag en ulv enligt din logik för att jag anklagar dig med anledningen till min misstanke mot dig? That is fucking absurd.
Mukwa said:
När jag är grönast i byn så blir jag efter någon dag rödast
Ja, men än så länge bara när du varit bybo. Fast jag kan vara färgad också. Första gången jag spelade med dig sopade du mattan med byn och var varulvssegrare. Sedan dess har jag blivit mer kritisk mot dig vilket gör att jag sett fler scumtells. Scumtells som du kanske visade även i den där första matchen, utan att jag såg dem. Jag är kluven. Jag kan ju inte gärna gröna dig nu för att du spelar som du brukar.
Inlägget som helhet till trots så är jag faktiskt väldigt osäker just nu. Nu ska jag snegla på Cassius/K.K's diskussion.