Re: Midnattsrapport 3.1
Det du tar upp att Data har skrivit angår inte ens infiltratörerna. Det står ju klart och tydligt att regeltillägget avser bybor. Om du är icke-infiltratör så behöver du inte skicka in. Hur fasen ska en infiltratör veta att den regeln kommer införas om inte Data har skickat ett pm till infiltratören? ... Så här ser det förmodade pm:et ut, tycker Recca:
-------
Ja, jag hade fel. Det är viktigt. Det gör mig dock inte mindre grön, för det kan inte ha handlat om en infiltratör.Mukwa said:Det jag skrev kan verifieras. Jag tror inte att Data skulle autoslänga in ett Framgång om det var en infiltratör som väntade länge, men kanske. Det är inte viktigt. Det viktiga är att det räcker för en bybo att inte posta något alls till Data för att verifiera att det jag säger är sant.
Antingen kan man tolka det konspiratoriskt, eller så kan man tolka det för vad som är rimligast. Det är mer grönande än rödande, faktum är att Data hade avgjort rundan till byns fördel med vilje om det var en infiltratör. Tror du i ärlighetens namn att han skulle ha gjort det eller?Det är visst viktigt ju. Tolkar man det på ena sättet så är du grönad. Tolkar man det på andra sättet så är du inte grönad än.
Det du tar upp att Data har skrivit angår inte ens infiltratörerna. Det står ju klart och tydligt att regeltillägget avser bybor. Om du är icke-infiltratör så behöver du inte skicka in. Hur fasen ska en infiltratör veta att den regeln kommer införas om inte Data har skickat ett pm till infiltratören? ... Så här ser det förmodade pm:et ut, tycker Recca:
Det här är alltså inte ens nästan ett skämt, även om man kan tro det. Det är så här Recca de facto tror att Data har skrivit till mig.Troligt PM said:Jo, hejsan... Data här. Tänkte bara informera er infiltratörer om att ickeinfiltratörer inte behöver skicka in några pm längre. Jag kommer införa det nästa runda. Gör nu ingen grej av det här, för jag insåg när jag började skriva pm:et att ni skulle kunna dra fördel av att veta det här. Ha det bra nu, infiltratörer! Vinner ni så bjuder jag på kakor, för jag håller på er. PS: Förlåt för att jag gav bort den här segern helt omotiverat.
Love Data
Det här citatet kom efter att jag metagrönat mig. Det innebär, helt oavsett min fraktionstillhörighet, att jag visste om det här innan Data implementerade regeln öppet. Med inte alltför stor tankeverksamhet förstår man också att Data aldrig skulle låta byn vinna en runda på en regel som inte tidigare införts, något som Recca alltså håller för troligare än att Data helt enkelt bara har påskyndat den givna processen med en bybo.Utöver detta så har alla kandidaterna varit duktiga och redan skickat in FRAMGÅNG/SABOTAGE. Tack för det! Till nästa fas eller runda kommer jag att ändra på hur vi går tillväga i FAS 2 att snabba på den fasen ytterligare.
Det här PM:et säger samma sak, det är bara att regeln är lite bättre tillämpad här. Det här är citat som du själv har lyft fram.Om en infiltratör lämnar in en röst i FAS 1 och dessutom är kandidat, kan den personen i samma inlägg skriva FRAMGÅNG/SABOTAGE. Om den personen inte har gjort det innan FAS 1 är avklarad kommer jag att räkna den som FRAMGÅNG i FAS 2. Med andra ord behöver inte icke-infiltratörer skicka PM om FRAMGÅNG längre.
-------
... Hur ska du ha det? Du anklagar mig för att skriva ulvtips som ulvarna då givetvis hittar med hökögon och försvarar dig själv med att du väntade med de här anklagelserna för att ulvarna inte skulle få något gratis? Nä du, det håller inte. Dessutom är inte någon spelare här dum, somliga har iofs en väldans otur när de tänker ibland, och ulvarna skulle ha gjort så ändå, oavsett vad jag skrev, eller försöka argumentera emot beslutet i tråden...Som jag ser det är strategin redan ute iom att du är ulv och övriga ulvar kommer sitta och höka på dina inlägg! Om du är ulv så finns det inte en enda ulv i världen som skulle missat din strategi. Vicotnik skulle absolut inte göra det, det är han för luttrad för.
Jag är inte dum Mukwa, jag tog upp det här EFTER sabotage-resan trots att jag la märke till det på direkten. Jag kunde inte lyfta det innan eftersom det skulle gett ulvarna en strategi i onödan om det visade sig att jag hade fel.
Om du hade läst mitt inlägg istället för att hitta på spydigheter så hade du märkt att jag inte drog några växlar alls på att du har basunerat ut det här. Jag exemplifierade hur väldans tunnt ditt case är.Men nu MÅSTE JAG LYFTA DET för annars kanske vi tar med oss en ulv på resan när vi röstar in dig, Mukwa. Det fattar du väl? Jag tror ju att du är ulv. Om jag inte får anklaga dig med anledningen till att jag misstänker dig så ska jag göra vad i stället?
Jag har inte påstått att du är en ulv. Jag har påstått att du inte grön. Det här är inte första gången jag förtydligar det. Jag påstår inte att du är ulv i det här inlägget heller, jag påstår bara att du har otur när du tänker.Då är jag en ulv enligt din logik för att jag anklagar dig med anledningen till min misstanke mot dig? That is fucking absurd.
Ja, tacka fan för det...Inlägget som helhet till trots så är jag faktiskt väldigt osäker just nu.