Egentligen inte...
men det närmsta jag kommit något liknande är de sidor som beskriver dvärgarna i Monster och Män i Ereb Altor.
Där beskrivs de något utförligare på sex sidor.
Hoppas det är till någon hjälp
En av mina vänner håller på med en (inofficiell) dvärgmodul till DoD 4. Arbetet har stannat upp lite pga att han är ute och leker krig (värnplikt), men om jag inte räknat helr fel så har han under en månad kvar av sin tjänstgörning, så snart kommer arbetet att fortsätta.
Jag vill minnas att jag gillade dvärg-informationen i Monster och män i Ereb Altor. Det var nog rent av det bästa i hela modulen... Författare tog dessutom (för en gångs skull) fasta på vad Erik Granström skrivit tidigare (i Svavelvinter, närmare bestämt).
/Baldyr, som även vill rekommendera Sinkadus #15 för den mycket bra artikeln om alver
Som nämnts tidigare är det bara i Monster och män samt lite i mosterboken och antagligen i Monsterboxen också. Annars rekommenderas Eons dvärgsupplement eller möjligtvis Apocrypha till WFRP (*reklam* Hogshead släpper snart en dvärgbok, köp den). Dvärgar är i de flesta fantasyvärldar ganska lika varandra så ovanstående borde duga.
Kan upplysa om att Berserk inte är ensam om arbetet med dvärgmodulen, då jag också hjälper till med detta plågsamma arbete, som faktiskt kanske ska utvecklas i höst också.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.