Jag är precis hemkommen från ett två timmars möte med forumets tekniker och redaktörer.
Har i nuläget inte så mycket att informera er om annat än att det är beslutat att vi ska migrera både old.rollspel.nu och nuvarande rollspel.nu till vB4.
Beslutet att gå till vB4 är taget av följande anledningar:
När det kommer till ihopslagningen av old.rollspel.nu och nuvarande versionen så kommer användare, inlägg, PM med mera att flyttas med.
Användarkonton kommer att slås ihop från de båda versionerna av forumet till ett. Detta är baserat på den kontonas epostadresser.
Detta är allt jag har för stunden.
Har i nuläget inte så mycket att informera er om annat än att det är beslutat att vi ska migrera både old.rollspel.nu och nuvarande rollspel.nu till vB4.
Beslutet att gå till vB4 är taget av följande anledningar:
- vB4 är en stabil och beprövad plattform.
- Mobiltemat fungerar.
- Det är lättare att migrera från vB4 och vidare till andra plattformar vid behov.
- Vi kommer att kunna slå ihop old.rollspel.nu och nuvarande rollspel.nu till ett.
När det kommer till ihopslagningen av old.rollspel.nu och nuvarande versionen så kommer användare, inlägg, PM med mera att flyttas med.
Användarkonton kommer att slås ihop från de båda versionerna av forumet till ett. Detta är baserat på den kontonas epostadresser.
Detta är allt jag har för stunden.