Hans E Magnusson
CAPS LOCK
Någon som har en länk till ett vB4 forum som liknar lite det vi vill ha?
www.enworld.orgZoth-Ya;n146576 said:Någon som har en länk till ett vB4 forum som liknar lite det vi vill ha?
Aha, vrållåda = shoutbox. Ja de säger ju att man lär sig nåt nytt varje dag... ok, då kan jag gå hem för idagDante;n146503 said:Om forumredaktören får lägga sig i:
Om vi skulle gå live med en vB4-version av forumet UTAN en fungerande shoutbox i sidokolumnen …
… då skulle jag låtsas avgå och dessutom skulle någon få äta upp sin hatt.
(Det handlar mest om att hitta en lämplig shoutbox och testa skiten ur den för att se till att den lirar bra med resten av forumet; bara kan användas av inloggade användare; inte har en annan timeout för inloggning än forumet; etc. Innan vi gjort det vill vi dock helst inte LOVA någonting.)
småprat = vrållåda = shoutbox = chatbox = ...zonk;n146604 said:Aha, vrållåda = shoutbox. Ja de säger ju att man lär sig nåt nytt varje dag... ok, då kan jag gå hem för idag
Du Vimes jag har en fråga till dig....Vimes;n146629 said:mitt användarnamn på OldWRNU är "Dac" (fråga inte).
.
Ja det stämmer.Vimes;n146630 said:Jag är en sumprunkaridiot.
Okej, så migreringen går på e-mail säger ni?
Vicotnik;n146522 said:För de som vet med sig att de bytt användarnamn så är min rekomendation att ni kollar in följande tråd:
https://www.rollspel.nu/threads/631...r PM rubriken med: [B][Migrering][/B][/QUOTE]
I praktiken slår migreringsskripet automatiskt ihop konton från gamla och nuvarande forumet om de har samma mailadress.Vimes;n146630 said:Jag är en sumprunkaridiot.
Okej, så migreringen går på e-mail säger ni?
Total Gaming AddictsZoth-Ya;n146576 said:Någon som har en länk till ett vB4 forum som liknar lite det vi vill ha?
Det är en förolämpning som heter duga, det! Vill man förstärka kan man ju lägga till "förplåtad" till exempel.CapnZapp;n146638 said:Kanalpadlare?
krank;n146652 said:Det är en förolämpning som heter duga, det! Vill man förstärka kan man ju lägga till "förplåtad" till exempel.
Vi kommer kunna merga konton efter migreringen så om någon missas så kan det hanteras.Übereil;n146690 said:Sak värd att nämna så det inte missas: se till så e-postadressmatchiningen i scriptet är case insensitive. Jag vill inte att ni missar att slå ihop mina konton för att jag öppnar min mailadress med stor bokstav på gamla forumet men inte här.
Übereil
Hängslen OCH livrem! Jag gillar't!Spider Jerusalem;n146702 said:Vi kommer kunna merga konton efter migreringen så om någon missas så kan det hanteras.
Just nu jobbar Lupus Maximus på att få ordning på detta. Detta är något som måste fungera innan vi gör migreringen. Så ja den kommer att fungera.Krille;n146765 said:En annan fråga: om man har glömt sitt lösenord och litar på att ens webbläsare kommer ihåg det, kommer lösenordsåterhämtningen att funka?