Om det besvarades! Och det besvarades underbart . Jag börjar fatta upplägget tror jag. Förstår det som att med tiden ge ut mer sammanhängande information och att om gammalt material skrivs om så ur ett nytt perspektiv i så fall? Alltså t.ex. att göra Rhung-Alari som en helhet istället för att göra en bok per land. Och att fokusera mer på de som lever i områden istället för att se folkslag som enbart separata folkslag - vilket gjorts fint i grundboken tycker jag. Btw, Rhung-Alari = pepp. Nermada bring it on. Alviska rollpersoner = självklart awesome.LordTengel;n232272 said:Jag (och, tror jag, Helmgastarna) förstår att det kan bli lite förvirrat med det utspridda materialet. Vad gäller exempelvis alverna kommer alla folkslagsegenskaper för dem att samlas i boken Alviska rollpersoner (titel inte spikad), och då kommer det mesta av materialet inte att ha publicerats i artiklar eller andra böcker tidigare. I nuläget har jag exempelvis inte för avsikt att ha med Léaramegenskaper någon annan stans, och jag tror också att all Sanariinformation (förutom den enda grupp som presenterades i Codex Mundana) får vänta. De rätt speciella Henéa i Falkens stam kommer att finnas med i Kamor, men resten av flockarna har inget i den boken att göra.
Vad gäller andra folkslag är det nog delvis också avhängigt vad som efterfrågas, så det är ju aldrig fel att ni hör av er med önskemål. Personligen skulle jag exempelvis gärna skriva en modul som presenterar Rhung-Alari mer som en helhet (och integrerar mitt kärleksbarn Nermada ännu mer i världen), och det vore ju då ett lämpligt ställe för att ha med värden för thalasker, sabrier och nermadier. *hint, hint*
Hoppas det något besvarade dina frågor?
Eftersom du la upp bollen angående önskningar.
- Framförallt vill jag kunna spela på fler ställen än Jargiska Kejsardömet med nya regler för folkslag etc. Så Damarien känns ju super! Så även Rhung-Alari!!!!!!!!
- Kommer inte kunna låta bli att be om en Asharina bok (att som Rhung-Alari boken binda ihop fler länder än tidigare moduler vore råball) + folkslag o annat såklart.
- Ebhron kanske? Typ ingen aning om vad tusan som händer där.
- Mer cirefalier generellt för de nya reglerna. Är en obotlig Cerec Tzorcelan fan även om han är en stelis haha.
PS. Glad att Drevegan fortfarande fått va med lite i 4:an. Han påminner mig om den deprimerade roboten Marvin i Liftarens Guide till Galaxen
Okej, basically, jag vill ha allt . I slutändan har ni också en överblick som vi spelare inte har, så önskningar är bra men vi kan ju missa spännande saker som bara ni ser. Jag litar på er!