Sant att all lore från Sångernas ätt är densamma.. men jag som spelare har ju ingen aning om de olika egenskaperna etc för olika folkslag utanför Jargien just nu. Inte ens vad en vanlig Vanar har för attribut i Asharien eller nån annanstans. Nu när Eon IV är fokuserat på Jargien och information om folkslagsegenskaper är utspritt mellan Codex Mundana, Fenix artiklar och kanske lite i Damarien så känner jag mig något vilse. Allt det låter härligt detaljerat. Samtidigt så betyder ju det i princip att allt gammalt material om alla folkslag är lite speltekniskt oanvändbara. Eftersom saker som egenskaper inte avgörs av bara folkslag utan även var i Mundana just det folkslaget utvecklats - alltså miljöformade. Skulle jag t.ex. vilja skapa en Learam alv med Eon IV så är jag helt vilse tills det släppts en Learam beskrivning för samtliga områden i Mundana.. Okej, nu tar jag i lite. Men förstår jag dig rätt? Tycker det är superkul med specificiteten men lite vilse bara.
Undrar om särskilda Fenix artiklar eller Codex Mundana som inte går att få tag på, gör all info svår att samla som Eon spelare. Skulle va skönt att få en uppfattning om vad målsättningen är med att öppna upp fler riken/folkslag med regler i och med Eon IV?
Och igen, så kul att va tillbaks i Eon träsket och att det finns så mycket kul planer för Eon IV! Hoppas på att få höra mer