Olle Linge
Snigel
Eh... wow? Var läser jag mer om det här?
Nja faktiskt inte så mycket, iallafall inte medvetet. Mer som om det existerat ett tyskt imperium runt 1500-talet som hade frankrike och centraleuropa under sig. Fast kejsardömen leder kanske alltid osökt tankarna till Rom?För övrigt känner min illernos en liten doft av Rom, är det så?
Eftersom det rörde sig om en hel värld som var tänkt att vara gnaska stor, var det jobbigt att tänka sig hur samhället skulle fungera och det var helt enkelt för mycket att tänka på. Det är klart att det finns en massa kulturer som inte använder metaller, men det rör sig inte om så omfattande områden som jag hade i åtanke. Eftersom jag tänkte ganska "realistiskt" när jag gjorde det, försökte jag tänka mig vad man hade använt istället och det slutade med olika försöka att substituera metallerna, vilket förstås tar bort poängen med hela idén och då lade jag ned projektet. Sedan tycker jag om svärd, vilket är lite svårt att ha utan metallerNyfiken; vad var haken med att ta bort järn?
Nu var jag ju mest slarvig, jag menade förstås att jag plockade bort de flesta bruksmetallerna, inkluderat koppar och annat.Dessutom försvinner ju inte tunga rustningar för att man inte har järn, de tunga rustningar som gjordes i brons innan bronset blev dyrt var nog egentligen bättre i många lägen.