Sorgligt
Jag känner bara avsky gentemot Bingo.
Okej, må jag vara en ömklig hycklare som förtjänar att brinna i Politiskt Korrekt-helvetet, men jag kan inte med hans attityd till yrket "flickfotograf".
På något märkligt sätt känns det bättre om en porrfilmare bekänner att den braschen är genomrutten, men att han eller hon ändå har något argument för att fortsätta, än Bingos självsäkra och falska "tjejerna gillar ju det här- de vinner ju massa på det också..."
Om min fru skulle komma hem med en Slitz, Café eller liknande skulle jag bli skitförbannad- eftersom vi har två små blivande män hemma (två och sex år gamla). Jag har redan fullt sjå med att försöka förklara hur det kan komma sig att det finns så många avklädda kvinnor på annonspelare, affischer, reklam mm mm
När jag tänker på alla döttrar (till kompisar och släktingar) som finns i min närhet blir jag ännu mer förbannad.
Bingo gör grova stålar på att utnyttja tjejer, som i sin tur blir utnyttjade av ett skumt samhälle. På sätt och vis har kvinnosynen i medierna börjat likna femtiotalets d:o.
Fast numera räcker det inte med spetsiga behåar utan kirurgiska ingrepp och silikon. Sorgligt. Sorgligt. Okej om det var för att hävda sig men jag misstänker starkt att tjejerna som opererar sig och gör karriär i Paradise Hotel egentligen inte når dit de vill alls. Dessutom blir de ju inte tagna på allvar. Jo, kanske av några "hö-hö"-grabbar. Men många ser ju ner på dem.
Jag är faktiskt grymt besviken på min samtid, när det gäller kvinnosynen i medierna. Trots att feministiska åsikter formuleras i stor utsträckning och säkert också mer nyanserade än förr, har vi en backlash utan like.
---
Tidningar? Kolla Press-stop. De har alternativ.
/Basse