Nekromanti Ingen hjälp

mishk

Veteran
Sist jag och mina kompisar träffades för att spela D&D så bestämde vi oss för att göra slut på en ond sekt. Vi utforskade området runt sektens bas och upptäckte att det gick att ta sig in i huset genom en lucka i taket. Olyckligtvis så var taket vaktat av tre sektmedlemmar men det var bättre än de fem beväpnade vakterna vid huvudporten, som dessutom skulle orsaka mer väsen. Tillslut lyckades en av mina kompisar,en dvärg, ta sig upp på taket bredvid sektens, där han laddade sitt armborst. Under tiden smög min nattländare, och hans vänner en högländare och en wongos, sig in bakom sekthuset. Min vän högländaren kastade upp en änterhake med en Tystmagi på. Planen var att medans jag klättrade upp för väggen skulle dvärgen skjuta vakten som var närmast mig samtidigt som jag hävde mig upp över takkrönet. Klantdvärgen fumlar emellertid och armborstet spräcks rakt över. Jag lyckas sticka ner den första motståndaren samtidigt som högländaren kommer upp och anfaller en utav de andra vakterna. Nörden lyckas givetvis fumla han med så vakten lyckas automatisk med sin nästa attack. Slaget träffar högländarns högra nyckelben som givetvis går av. Det hindrar honom inte från att attkera igen, tyvärr lyckas vakten hugga först och hans vänstra arm den här gången blir oskadliggjord. Wongosen har under tiden lyckats fumla när han klättrade upp för repet och ligger och kvider på marken. Jag lyckas tillslut ta hand om de sista vakterna men blir tvungen att fly när nya vakter kommer upp ur takluckan.
Behöver jag tillägga att högländaren fick göra en ny gubbe.

mishk

Feuflux

omjonasson.se
Det var bland det roligaste jag läst i rollspelsväg på länge. Vore kul om fler skrev in sina roliga spelarepisoder.

Rickard

Urverk speldesign
Ska man göra nå't så får man göra det själv. /images/icons/smile.gif
Vad tusan är en nattländare? Eftersom det är Chronopia(?) så vill jag nog ändå inte veta.. =)
En nördig högländare? Det vill jag se..

Jag har bara två sidor där roliga kommentarer som är sagda under spelmöten finns.
Deadlandssida: http://www.geocities.com/TimesSquare/Maze/7309/
Åsså min egen: http://www.redrival.net/slurk

/[color:green]Han</font color=green> som bara <EM>måste</EM> göra reklam för sin föreningssida

Master_Z

Swordsman
Re: en riktigt kul länk

Det är väl inte speciellt roligt när ens RP dör av att den sätter i halsen. Om det hände min rollperson så skulle jag byta spelgrupp väldigt fort.

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beuty is in the eye of the beholder"

Dart

Warrior
Re: Hmmm, lite väl...

Drar mig till minnes i början av min rollspelskarriär när vi spelade med en jobbig djävel till rollperson. Han snodde en dolk av en dvärgakrigare sen vart han lite skraj när alla började leta efter den och krävde att få gå igenom hans packning han var den enda som vägrade. Så på natten skulle han gräva ner den då "råkar" han ramla över kokkitteln. Vi lämmnade kvar honom på lägerplatsen upphängd i ett träd med tungan avskuren det var roligt sen ville han inte spela med oss mer vilket var ännu roligare.

"Cowards die many times before their deaths;
The valiant never taste of death but once."

Master_Z

Swordsman
Re: en riktigt kul länk

Ja men om inte kentauren hade hoppat på honom så skulle han dött av syrebrist. Om man är spelledare så ska man se till att man är större än spelarna annars så kan de tänka sig att bryta mot lagen lite.

Spelare: Jag äter på ett bröd jag hade med mig.

Spelledaren: Du sätter det i halsen. Synd. Du måste göra en ny rollperson.

Spelare: Fan ta dig din jävel. Det var sista gången jag spelade med dig.

Hur kul är det? Om spelledaren skulle göra så är han/hon inte värdig sin post. Och dessutom så får spelgruppen en spelare mindre som övertalar någon annan i gruppen att sluta som i sin tur övertalar nästa etc.

/Linus - Som har upplevt det i verkligheten

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beuty is in the eye of the beholder"

Feuflux

omjonasson.se
men...

jag tycket att ni hänger upp er på fel saker. Läs länken och skratta åt den absurda handlingen. Givetvis ska ingen SL låta spelarna döda varandra så där av misstag. Det är ju bara ett skämt!
En SL som är så slapphänt är en dålig SL.