Nekromanti Inget GURPS

Dimfrost

Special Circumstances
Jag skulle gissa på en kombination av följande:

1. Ingen har skrivit några intressanta gurpsartiklar och skickat in till Fenix
2. Det är inte så många som spelar Gurps i Sverige
3. De systemlösa artiklarna (som jag gärna skulle se flera av) går med lätthet att använda till Gurps
4. Gurps suger :gremelak:

Det viktigaste lär vara punkt 1.

Om det är recensioner du avser så är jag lite osäker på i vilken mån Fenix har möjlighet att få recensionsexemplar av utländska rollspelsprodukter.

/Dimfrost

Havoc

Swordsman
Om det är recensioner du avser så är jag lite osäker på i vilken mån Fenix har möjlighet att få recensionsexemplar av utländska rollspelsprodukter.
Det är inget problem generellt. De får recensionsex. av både rollspel och brädspel från utlandet, genom den svenska distributören. Vad gäller just GURPS vet jag dock inte hur det ligger till. Kontinuerliga recensioner av det skulle troligen vara av för litet intresse, men jag skulle gärna sett en av grundböckerna i den nya versionen.

Rent allmänt skulle jag vilja se fler recensioner av grundböcker till rollspel, även utländska som sedan kanske inte kommer att få mer plats i tidningen.

EchonCique

Hero
Hur blir man recensent då?

Jag kan tänka mig att skriva recensioner, men vet inte hur man blir tillåten att göra det eller vilka krav som finns på recensenter.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Enkelt

Kravet är att man känner till produktlinjen eller typen man recenserar, och kan skriva en tydlig och välbalanserad recension.

Det bästa sättet är att skriva en kort recension (2000 tecken) och ge betyg enligt Fenix system, och skicka till Anders och Tove. Om de tycker att det är bra, kan du nog sälla dig till recensenternas skara.

Fast det ska vara aktuella prylar, helst.

/M