Nekromanti Inget indierum

Sodivra

Champion
Så jag glömde att anmäla Indierummet till GothCon, och nu är foldern redan klar. Kanske lika bra att ta ett sabbatsår, komma tillbaka 2011 uppvilad och längtandes (För att sitta i Indierummet under hela konventet är fan roligare än chansen att spela konventscenarion) när Genesis är tillbaka från Kina.

Det blir väl lite inofficiellt spel, frågan är bara hur ambitiöst det blir. Det är därför jag startat den här tråden. Blir det en outrage eller många som är sugna på att spelleda så får vi väl svänga ihop något under hela konventet, annars blir det väl något litet under en dag eller så. :)

Max Raven

T12-kultist
Indierummet har jag tittat till varje gång jag varit på Gothcon (inte många gånger, medgives) så lite tomt kanske det blir om jag kommer förbi i år. Men jag är knappast den som lider mest av det här.

Var det inte någon vag koppling till SERU som indierummet hade förresten?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
NEEEEEEEEEJJ! Nu när jag tänkte och trodde att jag även i år skulle kunna ha Indierummet som min fasta punkt på konventet, hänga där och försöka spela VÄRMEDÖD och kränga EB... Jävla skit!

//Krank, brings the outrage

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Nu när jag sovit på saken så har jag ändå kommit fram till att jag har lust att gå upp lite i chrinos över det hela. Jag vill ha något att göra när jag åker på konvent och Indierummet har liksom varit det jag sett till att pyssla med och har trivts nog bra med det för att se till att ha kört enligt samma koncept på SävCon under hösten.

Jag kan förstås tänka mig att hitta något annat att fylla mitt konvent med, men med risk för att låta som ett totalt neggo innan jag ens har sett foldern så kan jag lova att det knappast är med andra rollspelsarrangemang.

Jag är som vanligt beredd/villig/ivrig att lägga 3-4 pass på att spelleda för Indierummet; blir det inget så är det som ligger närmast till hands för mig att se om det inte går att göra en insats för vänner och bekanta som kränger sina spel genom att vara med och dema, eller hjälpa till att bemanna bordet så att de kan dema själva.

krank

DeBracy said:
Nu när jag sovit på saken så har jag ändå kommit fram till att jag har lust att gå upp lite i chrinos över det hela. Jag vill ha något att göra när jag åker på konvent och Indierummet har liksom varit det jag sett till att pyssla med och har trivts nog bra med det för att se till att ha kört enligt samma koncept på SävCon under hösten.

Jag kan förstås tänka mig att hitta något annat att fylla mitt konvent med, men med risk för att låta som ett totalt neggo innan jag ens har sett foldern så kan jag lova att det knappast är med andra rollspelsarrangemang.

Jag är som vanligt beredd/villig/ivrig att lägga 3-4 pass på att spelleda för Indierummet; blir det inget så är det som ligger närmast till hands för mig att se om det inte går att göra en insats för vänner och bekanta som kränger sina spel genom att vara med och dema, eller hjälpa till att bemanna bordet så att de kan dema själva.
Hear, hear!

Jag tycker vi ska skicka vädjande mails till Gothcontyperna och be på bara knän om att få ha ett Indierum även om det inte står med i nån folder.

Antingen det, eller så tar vi och på plats ockuperar lämpligt rum, hänger ut lite indierumsskyltar, och kör piratvägen helt enkelt.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
I och med att vi kört drop-in förut så behöver det inte vara nåt problem att inte vara i foldern.

krank said:
Antingen det, eller så tar vi och på plats ockuperar lämpligt rum, hänger ut lite indierumsskyltar, och kör piratvägen helt enkelt.
Jag är lätt på att styra upp lite flyers och indierumsskyltar på förhand, oavsett om det blir pirat eller officiellt.

Johan K

Gammal & dryg
Verkligen synd att det inte verkar bli något Indierum!
Hoppas att det blir nått litet iaf, för det är ämlans mysigt att hänga hos er på Indierummet!

Sodivra

Champion
Jodå, jag lovar er att det blir lite inofficiellt Indierum, frågan är bara hur ambitiöst. :gremsmile:

Jag skulle gärna binda upp till mig till endast en dag eller så i år, slappna av och ladda upp suget lite som sagt. Förmodligen kommer jag hänga i indierummet resten av tiden också, men inte som arrangör (=ansvarig)

Som icke-ansvarstagande icke-arrangör säger jag redan nu: Hjälp till att ragga ihop spelledare så att vi kan hålla igång något hela tiden, så blir det nog bra!

Jag ska peta lite till på GothCon efter nyår om att få sitta i uppehållsrummet. De har inte svarat på mina mail, men så är det en ny rollspelsgrupp också. (Förra året mailade dom mig och frågade om jag inte skulle arrangöra indierummet igen när jag inte anmält mig i tid)

Ps: Det stavas crinos.

krank

Det här är typ mitt andra konvent ever så jag känner mig inte riktigt mogen uppgiften att hålla i/arrangera något ordentligt indierum eller så; jag kan mest bidra med min egen närvaro i all dess härlighet, erbjuda EB till försäljning och VÄRMEDÖD-speltest. Jag fyller också gärna stolar i andras spel.

Sodivra

Champion
Dude, det är närvaro och spelledande jag frågar efter.

Vi ska inte ha några arrangörer, för det är inget arr.

Jag tar med mig te och godis, om det är det som behövs. :gremsmile:

MrG

Swashbuckler
Jag måste bara få flika in en eloge till Arvid som hållit i Indierummet i ett par års tid och som jag uppfattat som den som varit den drivande kraften till att det frodats. Det tar på krafterna att hålla drop-in om man vill få det att funka och Arvid har gjort det med bravur. Då ska man få ta det ledigt något år om man vill få göra annat (som spela lite rollspel, kanske spelleda något annat, drälla på nya ställen...).

Så hurra för Arvid (och Jonas) som skapat Indierummet! Ta ett break om det behövs och gör det med gott samvete. Speciellt som det varit en rollspelsdropinexplosion senaste åren. Det finns säkert massa andra ställen folk kan hänga på och lira schyssta spel.

-Gunnar (som tyckte att rummet var för obarnvagnsvänligt ifjol och aldrig kom in)

Sodivra

Champion
MrG said:
Jag måste bara få flika in en eloge till Arvid som hållit i Indierummet i ett par års tid och som jag uppfattat som den som varit den drivande kraften till att det frodats. Det tar på krafterna att hålla drop-in om man vill få det att funka och Arvid har gjort det med bravur. Då ska man få ta det ledigt något år om man vill få göra annat (som spela lite rollspel, kanske spelleda något annat, drälla på nya ställen...).

Så hurra för Arvid (och Jonas) som skapat Indierummet! Ta ett break om det behövs och gör det med gott samvete. Speciellt som det varit en rollspelsdropinexplosion senaste åren. Det finns säkert massa andra ställen folk kan hänga på och lira schyssta spel.

-Gunnar (som tyckte att rummet var för obarnvagnsvänligt ifjol och aldrig kom in)
Tack, Gunnar! :gremsmile: