Det blir det nog, förr eller senare....:Warwolt:. said:... vänta nu är jag nyfiken på vad det är Paradox Entertainment gör? Nu verkar de ju inte bli något mer mutant-relaterat what so ever.
Jo, det krävs nästan skicklighet att misslyckas ge ut ett rollspel på fyra års tidsram.krank said:
Tja, jag tycker egentligen inte illa om paradox så mycket som jag tycker illa om branschen och omständigheterna: Överhuvudtaget har jag jättesvårt för varumärkesförsäljning och schackrande med licenser och sånt.Arfert said:Ja, har man tagit på sig en sån sak får man leverera, om man vill behålla licensen... annars finns det säkert andra som vill ge ut ett Mutant Chronicles-rollspel...
Tycker inte nån skugga faller på Paradox i det här fallet (från den ytterst knapphändiga info som finns), eller spelföretaget i fråga. Tråkigt bara att det inte blev ett spel, av vilken anledning det nu kan vara. Saker kan ju dyka upp, personliga, jobbrelaterade, förutsättningar kan förändras, sånt är livet.
Det beror kanske på vilka krav man ställer på sig själv och sin produkt; själv skulle jag hellre jobba i sex år och kunna släppa något som jag utan tvekan kan vara stolt över än jag släpper något halvdant efter tre år som jag inte kan vara nöjd med, men som gör nån skrivbordsnisse till licenshallick glad.Den Upplyste Despoten said:Jo, det krävs nästan skicklighet att misslyckas ge ut ett rollspel på fyra års tidsram.
Mutant Chronicles var i och för sig Kult in space plus en massa anti-awesome i form av megamachotjafs. Vill man ha med megamachotjafset är det ingen som hindrar dem, men jag såg fram emot avsaknaden av de gamla aptrista Cybertronic, och apostlar som inte bara var Algeroth i nya kläder...Storuggla said:Däremot är jag inte ledsen av denna nyhet, deras ändringar av spelet gav mig känslan att de inte ville ge ut Mutant Chronicles, utan Kult in Space. Och jag vill inte spela Kult in Space.
Det skulle inte jag. Jag skulle hellre leverera efter 3 år. Jag tror inte att ett spel blir bättre bara för att det tar lång tid att skapa. (Min hobbyprojekt har inte blivit bättre. Allt gåt bara runt i cirklar istället).Det beror kanske på vilka krav man ställer på sig själv och sin produkt; själv skulle jag hellre jobba i sex år och kunna släppa något som jag utan tvekan kan vara stolt över än jag släpper något halvdant efter tre år som jag inte kan vara nöjd med, men som gör nån skrivbordsnisse till licenshallick glad.
Och ärligt talat, om valet stod mellan ovan nämnda treårsversion och ingenting alls, så skulle jag nog fortfarande välja ingenting alls.
Tack, Andy, för en av årets mest insiktsfulla kommenterarer, väl förankrad i verkligheten (utan varesig halmdockor och öppna dörrar). Tid är inte detsamma som hög kvalitet (ett av otaliga exempel: Daikatana). Tid ger möjlighet för förbättra etablerad kvalitet men bara med begränsad effekt. Är grundjobbet dåligt så hjälper inte tid - om man inte möjligen reviderar helt och bygger något nytt - men då blir det ett nytt projekt helt plötsligt.Andy said:Det skulle inte jag. Jag skulle hellre leverera efter 3 år. Jag tror inte att ett spel blir bättre bara för att det tar lång tid att skapa.
Fast preferenser hinner säkerligen att ändras under sex år. Dimfrost brukar säga att Terone inte längre var något han skulle släppa vid den tidpunkten när han släppte det. Matiné gick ungefär samma tid till mötes och det skrev jag på (i den senaste versionen) i 3-4 år och under en tioårsperiod hann spelet ändra form tre gånger. Att skriva att "jag hellre jobba i sex år och kunna släppa något som jag utan tvekan kan vara stolt över" känns inte som en ståndpunkt som är baserad på praktiskt erfarenhet.krank said:Det beror kanske på vilka krav man ställer på sig själv och sin produkt; själv skulle jag hellre jobba i sex år och kunna släppa något som jag utan tvekan kan vara stolt över än...
Jag vet inte riktigt, just det där överdrivna tjafset var en av de grejer som jag gillade. Den överdrivna känslan av att de skulle behöva klona Bruce Campbell för att spela varje roll i en eventuell film var en av de grejer som fick mig att tycka att MC var en skitball setting.krank said:plus en massa anti-awesome i form av megamachotjafs
Menar du att han inte tyckte om det när han släppte det? Isåfall förstår jag inte ens varför han gjorde det.Han said:Fast preferenser hinner säkerligen att ändras under sex år. Dimfrost brukar säga att Terone inte längre var något han skulle släppa vid den tidpunkten när han släppte det.
Det är snarare grundat i att jag själv hellre fortsätter vara outgiven än jag ger ut något jag inte känner att jag utan tvekan kan vara stolt över. Det är säkert ett fel hos mig, och den största anledningen till att det inte är förrän nu med EB jag får något tryckt, och även anledningen till varför så många av mina projekt aldrig blir släppta. Det är jag dock ganska bekväm i, eftersom jag inte ser något egenvärde i att få mina grejer tryckta/färdiga. En tryckt/färdig dålig produkt är sämre än en icke tryckt/färdig bra produkt, alla gånger.Han said:Matiné gick ungefär samma tid till mötes och det skrev jag på (i den senaste versionen) i 3-4 år och under en tioårsperiod hann spelet ändra form tre gånger. Att skriva att "jag hellre jobba i sex år och kunna släppa något som jag utan tvekan kan vara stolt över" känns inte som en ståndpunkt som är baserad på praktiskt erfarenhet.
Mina regelpreferenser hade ändrats när jag väl hade ett färdigt spel med layout och allt, men då ville jag knappast göra om det. I stället såg jag det som en version, något jag gillade (främst på grund av världsbeskrivningen, då) men som kunde ha varit bättre, och som förhoppningsvis skulle bli bättre i en annan version i framtiden. Dit har vi inte nått än, dessvärren.krank said:Menar du att han inte tyckte om det när han släppte det? Isåfall förstår jag inte ens varför han gjorde det.Han said:Fast preferenser hinner säkerligen att ändras under sex år. Dimfrost brukar säga att Terone inte längre var något han skulle släppa vid den tidpunkten när han släppte det.
Som du brukar säga - läs vad jag skrev: "om man inte möjligen reviderar helt och bygger något nytt - men då blir det ett nytt projekt helt plötsligt."Han said:Fast preferenser hinner säkerligen att ändras under sex år. Dimfrost brukar säga att Terone inte längre var något han skulle släppa vid den tidpunkten när han släppte det. Matiné gick ungefär samma tid till mötes och det skrev jag på (i den senaste versionen) i 3-4 år och under en tioårsperiod hann spelet ändra form tre gånger. Att skriva att "jag hellre jobba i sex år och kunna släppa något som jag utan tvekan kan vara stolt över" känns inte som en ståndpunkt som är baserad på praktiskt erfarenhet.krank said:Det beror kanske på vilka krav man ställer på sig själv och sin produkt; själv skulle jag hellre jobba i sex år och kunna släppa något som jag utan tvekan kan vara stolt över än...
/Han som antar att det är likadant med exempelvis datorspel