Nekromanti Initiativ

Telash

Swordsman
Jag säger inte att lågt FV är bäst i Solar, utan att en liknande regel kan användas för att motivera noll-ribban.
Själv har jag inte läst spelet. Har du lust att upplysa mig?

Mogger

Hipsteranka
Telash said:
Jag säger inte att lågt FV är bäst i Solar, utan att en liknande regel kan användas för att motivera noll-ribban.
Själv har jag inte läst spelet. Har du lust att upplysa mig?
När du är så bra som du kan bli och slår så bra du kan så lyckas du så förbaskat optimalt att hela universum förändras och ditt öde är uppfyllt. Du har gjort ditt och kommer för all framtid leva kvar i sagor och legender, som en halvgud. Typ.

Spelet baserar sig på FATE.

Telash

Swordsman
Häftigt!

En variant borde jag lätt kunna använda mitt spel. Det ska nämligen utspela sig i en digital värld, (tänk matrix). Så när man når värde 1 är man så bra man kan vara inom ramarna för världens regler (naturlagar). Efter det får man förmågor som låter en göra saker utanför reglerna, som specialiteter.
Exempel: jag når nivå 1 i rörliga manövrer. Efter det skaffar jag specialiteten hoppa, med den kan jag hoppa hur högt som helst (om jag klarar ett slag för den färdigheten) exempelvis.

Genesis

Ni dés ni maître
Poängen med transcendensen i Solar/Shadow of Yesterday är att när du får det där optimala slaget så är det slut för din rollperson. Inte nödvändigtvis omedelbums, men allt du gör efter detta är liksom epilog. Ditt öde är uppfyllt och rollpersonen är "klar". Dags att göra ny rollperson.

Mogger

Hipsteranka
Genesis said:
Poängen med transcendensen i Solar/Shadow of Yesterday är att när du får det där optimala slaget så är det slut för din rollperson. Inte nödvändigtvis omedelbums, men allt du gör efter detta är liksom epilog. Ditt öde är uppfyllt och rollpersonen är "klar". Dags att göra ny rollperson.
Sant. Men, det är även en potentiellt cool erfarenhetsmekanik. Att man s.a.s låser upp fräna förmågor genom att uträtta stordåd, se bakom verklighetens slöja eller vad nu settingen kräver.