Nekromanti Inkvisitörer!

Om det fanns Inkvisitörer i Jargien, sådana som vill straffa de klentrogna irriterande människorna.
Men om Aralion skulle få den chansen av de Jargiska Inkvisitörerna att gå med i deras heliga orden, så skulle han inte tveka en enda sekund! Ty de klentrogna skall staffas!

Om det så blir fallet så rider Aralion ut med sin fina stolta alviska springare, och krossar alla klentrogna!

//Aralion Ravathon, Cavalles av Jargien!

Storuggla

Champion
Okeeej...

Bara för diskussionens skull, hur skulle han se vem som är klentrogen?

Storuggla, teologdiskutör

ripperdoc

Myrmidon
Alver är hedningar. Det är verkligen inte rättroget att rida på deras avskyvärda djur. Det sägs att de är intelligenta och kan agera som alviska spioner. Avliva hästen snarast om du är trogen Daak!

/Riperdicos - förste inkvisitor i Arvorns Hammare, Daval

Shulger

Veteran
Re: Inkvisitörer skulle nog gripa dig

Att använda en alv häst hmmm hals huggning direkt
Vår Aralion har en kättar häst....inte bra

Annars så är ju faktiskt ryttren också alv, vad jag vet... udda nog

Själv håller jag mig till en laglös fd. tempelriddare i Arvon's Hammare

Phelan

Hero
Re: Okeeej...

Om de springer när han kommer är de klentrogna, står de kvar är de smarta klentrogna... :gremgrin:

Mvh / Phelan

maldino

Veteran
Det skulle troligtvis bli ett fall där den gyllene regeln gäller:
"Parera med skölden på vänster arm för att hacka kättaren i bitar med höger arm.":gremgrin:

... Och skulle denne fagra Aralion lyckas övertyga inkvisitörerna om att han inte var fientligt inställd så skulle dom nog ganska snart bestämma sig för att han är lite för blond och ljus i hyn för att vara en rättrogen jargier... Dessutom är han spetsöring och stämmer väldigt bra in på den där beskrivningen av den elake och bleke nekromantikern "Waddawadda" som härjar i kejsardömet.

...En varning till er alla. Ni som inte är jargier, håll er utanför Kejsardömet! Ni kommer bara sluta som en burk ravioli i slutändan, inkvisitörerna är alldeles för många.

Lord decado

Veteran
Re: Inkvisitörer! "krypa runt i buskarna"

En "spetsöring" kan komma genom jargien utan problem..
min kiriya har sin rutt genom jargien.. ingen har sett honom ännu..

En stigfinnare som inte vill bli upptäckt blir inte heller det.. det är i allafall säkrast för honom i jargien

Re: Inkvisitörer skulle nog gripa dig

Att använda en alv häst hmmm hals huggning direkt
Vår Aralion har en kättar häst....inte bra

Har han det? : )
Hur menar du nu`? Är Gyllenmanke en kättarhäst?

//Aralion

Alver är hedningar. Det är verkligen inte rättroget att rida på deras avskyvärda djur. Det sägs att de är intelligenta och kan agera som alviska spioner. Avliva hästen snarast om du är trogen Daak!

Är alver hedningar? Sedan närdå? :- ) Är inte detta bara fördomar från din sida? *ler*
Och jag är trogen Daak, till 100%

///En förvirrad Aralion Ravathon

Annars så är ju faktiskt ryttren också alv, vad jag vet... udda nog

Själv håller jag mig till en laglös fd. tempelriddare i Arvon's Hammare

Hmm, ja Aralion är en alv, och det ska väl inte göra någon skillnad? : )

Jimmy_SL

Warrior
Alv?

En alv som är Daak troende? Är inte detta udda, du skulle bli, brännd på bål... Det är som.. Hmm, som om Hitler skulle ha en nazistisk jude som sina närmaste män (för dusa ju att du kännde aboraten, right?)

Re: Alv?

En alv som är Daak troende? Är inte detta udda, du skulle bli, brännd på bål... Det är som.. Hmm, som om Hitler skulle ha en nazistisk jude som sina närmaste män (för dusa ju att du kännde aboraten, right?)

Inte bara Aboraten min mycket gode man, Kejsaren också! : )
Och jag har tillsammans med mina vänner i rollspelsgruppen räddat honom undan onskan två gånger....Så han är vår vän och förtrogne, han bränner inte mig på bål, skulle jag tro! : )

//Aralion

ripperdoc

Myrmidon
Vi jobbar på det. Problemet är att de är många och bor långt bort, gärna i skogar :gremwink:

/RD

ripperdoc

Myrmidon
Till och med enklaste bonde från norra Jargien vet att alver är hedningar. Det fåtal alver som trots allt hävdar sig vara trogna Daak ljuger med största sanning, men som en expert på förhör ser jag fram emot att pröva deras tro! Tänk att alverna förbannats av Daak för deras synder! Det finns inga verkligt Daak-trogna alver, och de hemska varelserna borde inte få beträda vårt land!

/Ripperdicos, tar fram instrumenten...