Nekromanti Inkvisitionen kommer!

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
En liten fråga så där på tisdagförmiddagen. Låtom oss föreställa oss att en liten nätt patrull jargiska inkvisitörer en dag får idén att ta sig över till Asharina-halvön för att ställa till oordning och ond bråd död bland samorimännen i Soldarn. Vilken färdväg över bergen tror nu de finner det lämpligast att ta? Jag har för stunden ingen karta till hands, men visst finns det ett pass någonstans som är särskilt välanvänd. Frågan är emellertid om det är den vägen de tar. Man kan ju förmoda att de väljer att ta en helt annan och okänd väg för att undgå att bli upptäckta av soldiska eller ashariska gränstrupper.



- Targon, skrivare
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,452
Det finns ju den varianten att de tar den vägen bara för att få döda lite. Inte för att det är så värst smart men det är alltid en tanke.

Yassilus
--
Ei Saa Peittää
 

DarkOne

Veteran
Joined
15 Jan 2001
Messages
5
Eftersom det är en liten patrull tror jag knappast att de skulle tåga in som i ett korståg med dragna vapen, snarare skulle de försöka passera osedda antagligen klädda i vanliga kläder.

"Verduhrakh = Daggmask
 

Greve Apostus

Veteran
Joined
23 Jan 2001
Messages
36
Det beror nog på vilka Daak kämpar som kommer, vilken orden alltså. Ifall det är Arvons hammare som bedriver inkvisationen lär dom nog antagligen ta båtvägen med större trupper. Men om det däremot är Ignatius orden som kommer och hälsar på lär det (Ignatius var väl Daaks falk vad jag minns) bli under mer hemliga former med tanke på att dom är underrättelse tjänst. Sedan kan det också vara så att templet i Jargien vill bli av med en grupp riddare som blivit obekväma av någon anledning, i det fallet spelar det nog ingen större roll vilken väg dom tar....

MVH

Greve Apostus...............
 
Top