Nekromanti Inläggsfrekvens

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Min frekvens, detta inlägget medräknat, är 0.2746170678336980. Det är ganska avrundat, förstås.

Ska vi ha en tävling? Den som får sin frekvens närmast pi vinner!

RasmusL

Champion
Björn Wärmedal said:
Min frekvens, detta inlägget medräknat, är 0.2746170678336980. Det är ganska avrundat, förstås.

3,4371428571428571428571428571429

Kom då!

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Elmrig said:
Björn Wärmedal said:

Kom då!
Oooh... Jag inser mig besegrad redan, men någon annan kanske ligger bättre till?

RasmusL

Champion
Björn Wärmedal said:
Elmrig said:
Björn Wärmedal said:

Kom då!
Oooh... Jag inser mig besegrad redan, men någon annan kanske ligger bättre till?
Ja, risken finns alltid, jag får nog ta och bromsa in min inläggsfrekvens tills tävlingen är avgjord!

Recca

Femme Fatale
Vitulv said:
Organ said:
Det är kallt där hon är. Vad finns det att inte förstå med det?

/Anders
Det var egentligen "trollning" jag inte förstod, men vad frysandet har med trådens ämne att göra har jag också svårt att greppa.
Nä det har den inte men det var nån som påpekade att man borde räkna bort inlägg gjorda i varulvsspel. Då menade jag lite skämtsamt att även trollningsinlägg bör borträknas.

Recca

Femme Fatale
God45 said:
Jag gick med den 23 oktober så jag har varit med på forumet i 68 dagar. Jag var dock avstängd i 7 dagar så jag har varit aktiv på forumet i 61 dagar. Jag har med det här inlägget gjort 656 inlägg. Det betyder att jag i genomsnitt postar ungefär 10.75 inlägg per dag.

Och jag är varken med i varulvs spel eller play by post rollspel. Kan jag räkna in skype samtals tid? :gremwink:
Åh herregud! :gremtired:

Jag trodde jag skulle vinna lätt på grund av varulvsspelet.

Jag ligger på 5,13 inlägg per dygn.

solvebring

Superhero
Re: Om man ändå kunde mäta kvaliteten ...

Får man vara lite tråkig och fråga vad det ska vara för nytta med att veta sådant, mer än möjligen för sin egen skull? Och om det nu är för sin egen skull du menar så tja, då kan man ju räkna ut det själv, precis som några av er redan har gjort.

Jag menar, inläggsmängd totalt eller per dygn säger ju ingenting i övrigt. Det är ganska lätt att komma upp i många inlägg. Själv har jag skrivit >10000 och kan väl vara ärlig och säga att merparten av dem säkert är nonsens eller skräp, mer eller mindre.

Kort sagt är det inte den som skriver flest inlägg som vinner, utan den som skriver flest givande inlägg. :gremsmile:

RasmusL

Champion

solvebring said:
Får man vara lite tråkig och fråga vad det ska vara för nytta med att veta sådant, mer än möjligen för sin egen skull? Och om det nu är för sin egen skull du menar så tja, då kan man ju räkna ut det själv, precis som några av er redan har gjort.

Jag menar, inläggsmängd totalt eller per dygn säger ju ingenting i övrigt. Det är ganska lätt att komma upp i många inlägg. Själv har jag skrivit >10000 och kan väl vara ärlig och säga att merparten av dem säkert är nonsens eller skräp, mer eller mindre.

Kort sagt är det inte den som skriver flest inlägg som vinner, utan den som skriver flest givande inlägg. :gremsmile:
Kanske ett rejtingsystem på inläggen så att jag snabbt och effektivt kan sålla bort alla ointressanta användares inlägg, "Visa bara inlägg av användare med rejting > 3,14"?

Senare delen är ett skämt och även om det hade varit gött att kunna rejta inlägg gissar jag att det inte kommer vara prio ens om forumet byter platta.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013

solvebring said:

Ett problem med alla typer av inläggsräknare är att man börjar lägga någon sorts värde i antalet inlägg. Som om inlägg har någon sorts värde i sig själva, oavsett innehåll. Det har tidigare lett till användare som helt enkelt kräks ur sig inlägg och trådstarter (granted, nu var det nog länge sedan, så det är kanske inget större problem).

Jag skulle mycket hellre ha möjligheten att "reppa" bra inlägg, ungefär som man kan göra på t.ex. EN World. Då får man dessutom bort en del "håller med [NT]"-inlägg.

RasmusL

Champion

Ungefär samma tankar samtidigt, obehagligt...

Sodivra

Champion

Vitulv said:
Jag skulle mycket hellre ha möjligheten att "reppa" bra inlägg, ungefär som man kan göra på t.ex. EN World. Då får man dessutom bort en del "håller med [NT]"-inlägg.
Reppa, som represent? Som att fejsbokgilla?

(Jag gillar det, men om alla i en polariserad debatt skulle reppa alla sina polares inlägg så skulle jag bli irriterad.)

solvebring

Superhero

Vill minnas att vi diskuterat det här med inläggsbedömning förut? Någon som minns ...?

Hur som helst så är det väl kanske värt att fundera över?

Vitulv

Arvidos MC said:
Vitulv said:
Reppa, som represent? Som att fejsbokgilla?

(Jag gillar det, men om alla i en polariserad debatt skulle reppa alla sina polares inlägg så skulle jag bli irriterad.)
Jepp, som i att "gilla", typ. På ett fotbollsforum jag hänger på heter det att "Vitulv repped this". På En World har jag för mig att det kallas XP, man ger helt enkelt varandra XP för bra inlägg.

Vitulv

solvebring said:
Vill minnas att vi diskuterat det här med inläggsbedömning förut? Någon som minns ...?

Jo, problemet var bara att när vi senast hade ett system för det så var det indelat i 1-5 stjärnor, och folk använde 1 stjärna för att racka ned på inlägg. Så det bör inte vara en skala från dåligt till bra, utan bara "bra - det här gillar jag".

solvebring

Superhero

Vitulv said:
solvebring said:

Jo, problemet var bara att när vi senast hade ett system för det så var det indelat i 1-5 stjärnor, och folk använde 1 stjärna för att racka ned på inlägg. Så det bör inte vara en skala från dåligt till bra, utan bara "bra - det här gillar jag".
Ah, ja det stämmer nog bra det. Ja, att i bedömningssystemet kunna klanka ned skulle ju förstöra hela tanken med att kort sagt "rekommendera" bra innehåll; vilket är hela meningen med det hela, imho. Negativ rejting skapar ingenting annat än osämja och ledsna miner. Arvidos poäng om att bygga läger genom det är nog en risk man borde undvika.

Så ja, att "Gilla" eller "+1" och inget neggo – det tycker jag också.

Sodivra

Champion

solvebring said:
Arvidos poäng om att bygga läger genom det är nog en risk man borde undvika.

Behöver inte vara en reell risk. Och jag tycker det skulle vara givande att se att 10 pers gillar ett speciellt inlägg jag skrivit, som feedback att man 'är något på spåren.

Men nu kan man ju gilla trådstarter via fejsbok. Kanske kan man integrera det på ett annat sätt, jag vet inte.

Det var ganska kul den korta tiden man kunde betygsätta trådar och användare. Hela forumet gick in i en tillfällig raseri/psykos (obs, överdrift) och Rising försökte ragga både 1:or och 5:or. Kul!

Vitulv

Arvidos MC said:
solvebring said:
Arvidos poäng om att bygga läger genom det är nog en risk man borde undvika.

Behöver inte vara en reell risk. Och jag tycker det skulle vara givande att se att 10 pers gillar ett speciellt inlägg jag skrivit, som feedback att man 'är något på spåren.

Men nu kan man ju gilla trådstarter via fejsbok. Kanske kan man integrera det på ett annat sätt, jag vet inte.

Det var ganska kul den korta tiden man kunde betygsätta trådar och användare. Hela forumet gick in i en tillfällig raseri/psykos (obs, överdrift) och Rising försökte ragga både 1:or och 5:or. Kul!
Jag skulle verkligen föredra att inte använda en facebook-lösning. Jag håller gärna isär min närvaro där med närvaron på forumet.

God45

#PrayersForBahakan
Man skulle kunna göra som man brukade göra på rpgnet med "poäng". Alltså om någon skrev något riktigt bra i en tolkien diskution så sade man i tråden "Det här var jättebra ta en Tolkien poäng från mig" och så vidare. Sedan satte personen som fick poänget det i sin signatur så att alla kunde se att ahn fått poängen.

Om någon gav ut en poäng för att vara taskig som "Här ta en idiot poäng" så bara struntade man i att lägga det poänger i sin signatur.

Recca

Femme Fatale

solvebring said:

Själv tycker jag det är lite kul att gå in på folks profiler och se hur många inlägg de gjort. Det är bara fascinerande på nåt vis. Kan inte riktigt svara på varför. Men det där med frekvens tyckte jag var en statistisk grej som känns intressant på samma sätt som antalet inlägg känns intressant på. Inte som en tävling, utan bara som kuriosa på nåt vis.