Van der Maaster
Veteran
Äventyr efter äventyr inleds med klichéartade scenarion där RP:na sitter på någon skum taverna och dystert stirrar ner i sina ölstop i väntan på att någon gammal man med en ännu äldre karta dyker upp och frågar om han får slå sig ner.
Äventyret i sig må vara ett härligt sådant, men för att skapa magi krävs det en inledning som fångar spelarnas uppmärksamhet från första början. Något som överraskar och gärna direkt spelar på RP:nas personliga livsmål för att motivera dem. Hur gör man detta på bästa sätt?
Då jag sällan har tålamod att skapa mina egna äventyr utan hellre kryddar färdiga så efterlyser jag idéer och förslag till inledningar som kan vävas in i alternativa äventyr och kampanjer. Även lösa intriger som kan tänkas passa i de flesta kampanjer är varmt välkomna.
/Van der Maaster
Äventyret i sig må vara ett härligt sådant, men för att skapa magi krävs det en inledning som fångar spelarnas uppmärksamhet från första början. Något som överraskar och gärna direkt spelar på RP:nas personliga livsmål för att motivera dem. Hur gör man detta på bästa sätt?
Då jag sällan har tålamod att skapa mina egna äventyr utan hellre kryddar färdiga så efterlyser jag idéer och förslag till inledningar som kan vävas in i alternativa äventyr och kampanjer. Även lösa intriger som kan tänkas passa i de flesta kampanjer är varmt välkomna.
/Van der Maaster