Nekromanti Inlogging på alla sidor.

Marcus J

Hero
Kan någon lägga in så att man kan logga in på alla sidor, t.ex. när man läser inlägg.
Eftersom jag sitter med opera inställt på att öppna med de sidor som var uppe när jag stängde så måste jag alltid trycka ut mig till forumlistan för att kunna logga in vilket har börjat bli lite smått irriterande.

/Marcus som inte har koll på programmering och därför inte vet om det går eller hur mycket jobb som det skulle bli.

Rickard

Urverk speldesign
Nu, innan jag skrev det här inlägget, så kopierade jag trådadressen, stängde Firefox, öppnade den, kopierade in trådadressen i adressfältet och kom hit... och behövde inte logga in mig..

Jag antar att du inte har missat att det finns en kryssruta där det står "Kom ihåg mig vid varje besök." vid inloggningsuppgifterna, så jag kör direkt på vad jag antar är huvudproblemet.. Nämligen att du måste ha igång cookies.. På så sätt kan forumet säga till Opera att spara ner dina användaruppgifter på datorn och hämta dem nästa gång du besöker forumet..

/Han som använde Opera för typ 4 år sedan, så han vet inte om Opera är speciell på något annat sätt

Frixeray

Swordsman
Dock funkar det inte med Opera (inkompatibel med kakan?). Oavsett vad, jag har inga större problem med detta då jag alltid går in via forum.rollspel.nu och använder trollspöet, vilket tar mig till kontrollpanelen där jag snabbt kan se var det finns något nytt, men jag kan tänka mig att andra har problem med det...

Krille

Super Moderator
"Dock funkar det inte med Opera (inkompatibel med kakan?)."

Funkar ypperligt för mig, som kör Opera 8, och har funkat sedan Opera 6.

Marcus J

Hero
Problemet ligger i att jag inte är den enda som använder denna datorn för att surfa. Därför brukar jag inte köra med autoinloggning.
Så det är inget problem med läsaren och autoinloggningen.
Eftersom jag inte har autoinloggning så skulle det vara bra för mig att kunna logga in på alla sidor.

/marcus som hoppas att det är klargjort att det inte är något som är fel bara att han vill ha inloggningsrutor överallt på forumet.