Nekromanti Inquisitor-rollspelet?

Nalle med AK4

Swordsman
Har nån av er sett Games Workshops figurspel Inquisitor? Jag har inte testat det men det ska enligt uppgift vara mer avancerat, t.ex. att man genererar en figur som man spelar med som har grundegenskaper och så (inga färdigheter dock, det kanske måste fixas). Tror ni det går att bara skita i figurerna och spela rollspel med reglerna, så att säga?
Jag tänkte testa det men jag kanske ska forska lite i det, regelboken är ju inte gratis precis...Iof så kan man få kika lite i regelboken på Games Workshop, kanske ska gå dit.
Nalle, som fick sin gitarr fixad idag

Mr Gadsby

Veteran
Har funderat lite sjäv på det här och jag tror nog att det skulle gå att använda som en bas för ett rollspel. Vissa saker måste modifieras och andra läggas till, men så jättemycket jobb är det nog inte.
Det finns faktiskt en slags färdigheter (talents). De fungerar ungefär som i Warhammer Fantasy Roleplay, dvs de ger karaktären speciella egenskaper och/eller bonus till någon grundegenskap i en specifik situation: ladda om snabbare, akrobatisk, medic etc. Till allt annat använder man sina grundegenskaper. Man kan kort och gott säga att det är ganska likt ovan nämda WHFRP men inriktat på att man ska använda figurer (duh). Så kör bara kör!

Hoppet är det första steget mot besvikelse
/Mr G

Nalle med AK4

Swordsman
Tack för info!

Tack! Ska köpa regleboken och se själv vad som behöver läggas till och tas bort. OK, jag kommer väl be att få kolla lite i den först.
Nalle