Nekromanti Insektoider?

G

Guest

Guest
Någon som vet nåt om denna ras?

Själv har jag en vision av de där insekterna som går på två ben i böckerna i serien Imperiets Dotter men jag vill ha lite mer att gå på om jag inte ska utarbeta dem helt själv!

//Robin P. Liljenberg - hm...

Mäster Azazel

Riddaren

Swashbuckler
"Någon som vet nåt om denna ras?"

Nope...och jag har inte läst någonstans att dessa skulle existera i Mundana. Det är ett påhitt som finns i åtminstone DoD. Men det är ju inte EON.

Riddaren

En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.

Ymir

Liten kantbaron
Jorå, nog finns det insektoider i Eon alltid, arachnider likaså- se sidan 273 i grundboken för "mer" info.

- Ymir, tror sig ha en vag uppfattning om vad en arachnid är...

Ymir

Liten kantbaron
Jorpagna

Hehehe...vet du hur Jorpagna gick under? Ponera att Jargien skulle drabbas av samma sak...*få mysiga idéer*

Annars, ta en titt på Zerg...

- Ymir, vettifaen vad han tycker om insektoider- kanske lite väl skumma...

Sir Foilan

Hero
"och jag har inte läst någonstans att dessa skulle existera i Mundana"

Man kan iaf genom slag i bakgrundstabellerna bli väldigt hatfull mot t ex insektoider (s.52). Dessutom står det klart och tydligt, som nämnts innan, på sid 273 att dessa existerar.

/Sir Foilan

"A dark seed of evil is grown"

Riddaren

Swashbuckler
"Jorå, nog finns det insektoider i Eon alltid, arachnider likaså- se sidan 273 i grundboken för "mer" info."

Jag har fått för mig att arachnider har lite med religionen med något liknande namn. Och då rör det sig om spindlar. Spindlar och insekter är inte samma slags varelser.

Riddaren

En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.

Sir Foilan

Hero
"Jag har fått för mig att arachnider har lite med religionen med något liknande namn. Och då rör det sig om spindlar. Spindlar och insekter är inte samma slags varelser."

Vilket Ymir inte heller sade. Arachnider är spindelvarelser (spindlar är som bekant inte insekter) och insektoider är, tja just det insektsvarelser. Och båda existerar i Mundana.

/Sir Foilan /images/icons/cool.gif

"A dark seed of evil is grown"

Jonas...

Warrior
skummisar

Håller med...
Insektoider är mycket skumma...

Tror inte jag kommer att använda varken sånna eller arachnoider (om det nu inte är) iaf...

Jonas...
Har (tydligen) slutat med grisar nu...
Synd... började gilla de små liven...

hatten

Swashbuckler
Arachnider grundegenskaps värde och vart man kan och brukar stöta på dessa varelser skulle vara trevligt att ha samt hur de ser ut. Är de kanske formskiftare eller parasiter som sätter sig på en människas rygg och tar över hans aggerande. Eller kanske de dödar en människa kryper in i kroppen och tar över de inre organens funktion och kroppen nu under Arachnidens klor börjar ett nytt Odöd liv..

Och Acachnoidofob så uppskattar jag Arachnopod som skurkar /images/icons/cool.gif En död spindel är en bra spindel..

G

Guest

Guest
Archnider och insektoider är inte samma sak. En archnid är en spindel, jag är inte säker men det står kanske lite om dem i religons boken...

Mvh Ezzy

cernael

Warrior
Starship Troopers(OT)

Är inte Arachnoids (spindeldjur) insekter?
De kallas hela tiden "Bugs".

/Cernael - minns en mysko film

Krille

Super Moderator
Re: Starship Troopers(OT)

"Är inte Arachnoids (spindeldjur) insekter? De kallas hela tiden "Bugs"."

Nej. De är inte insekter eftersom de inte härstammar från Jorden. Att de råkar ha vissa likheter med jordiska insekter och spindeldjur får ses som en slump som förklarar deras officiella jordiska namn och deras inofficiella jordiska tillnamn.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Dart

Warrior
Kommer ihåg jättemyrorna i DoD dom var luriga som fan:) Mycke kul hade man tilsammas med dom iaf.

Walk softly and carry a big stick.

Man Mountainman

Storsvagåret
Re: Starship Troopers(OT)

Bugs= småkryp, typ.
Insekter är småkryp, spindlar likaså.

/Dnalor, din finne på hornhinnan

Man Mountainman

Storsvagåret
Du har ju jättespindlarna i monsterboken, sedan är det bara att ta bort parenteserna på psy-värdet. I mitt aktuella äventyr så måste rollpersonerna på magisk väg klä ut sig till jättespindlar och infiltrera en underjordisk civilisation av arachnider. Av en slump klär de ut sig till spindelstadens tre främsta spioner, och naturligtvis får de uppdraget att på magisk väg klä ut sig till människor och infiltrera landet Consaber (de kommer från Asharien). Väl i Consaber visar det sig att deras mänskliga alter-egon är spioner åt Thalamur.

/Dnalor, din finne på hornhinnan

Mr.Chrenshaw

Veteran
Virrigt uppdrag, men hur gjorde de det?
Magi, sa du. Förvandling? Hade de nån ataxatropiker?
Att permanent göra sig till en insekt, det vore nåt.
*smida onda planer*

"...och jag lovar, jag har ingen illegal ShadowDoc-klinik i källaren, ärligt!"

Mr.Chrenshaw

Veteran
Skor

Det enda som jag kom ihåg ifrån DoD-reglerna om insektoider är att de inte kunde ha skor. /images/icons/crazy.gif

"...och jag lovar, jag har ingen illegal ShadowDoc-klinik i källaren, ärligt!"

Duriel

Veteran
Min bild..

Humanoid. Benen är "felvända", vilket ger utmärkta hopp och skutt egenskaper. Hopp på upp till 5 meter är inte ovanligt. Överarmarna är smala som stickor jämfört med underarmarna ssom är som stora klubbor som slutar i fyra insektsbensliknande fingrar (Tänk Pop-eye). Sen kommer det med styrkan. En insekt är ju vad man skulle kunna kalla en "mekanisk varelse" DVS 4 till 5 gånger starkare än vad den ser ut... Tja en myra på två meter...

.. grrr .. stampa-stampa ..