Nekromanti Insektoider?

Jonas...

Warrior
Re: Min bild..

Det där med styrkan hos insekter har faktiskt en del att göra med att de är så förb..nat små... att tredimensionella storheter (som volym och därmed ett föremåls vikt) ändras väldigt mycket om skalan ändras.. så att säga... (glasklart va...?/images/icons/smile.gif)

Iofs medför deras exoskelett också fördelar med bättre hävstänger... men sådär riktigt monsterstarka i mänsklig storlek tror jag inte att de skulle vara...

Jonas...
Har (tydligen) slutat med grisar nu...
Synd... började gilla de små liven...

Duriel

Veteran

Mja och jovars... Jag tänkte ju på att en insekt är ganska "ömtålig" , börjar dom blöda så är ju dom döda. (WOW vardagsrim... :gremsmile: Dessutom så är dom ju "hyrdaliska i sin utformning. Det blir mycket kraft i sånt.

Ps. är det du som snott mina grisar... tycks inte hitta dom...

Jonas...

Warrior

Nöff...
Skulle bara kela lite med dem....

Hydrauliska muskler...? Hur då...? *nyf*

Jonas...
Har (tydligen) slutat med grisar nu...
Synd... började gilla de små liven...

Man Mountainman

Storsvagåret
Dom fick magiska amuletter av silver från sina uppdragsgivare.
*åhhh* jag är världens sjukaste...

/Dnalor, din finne på hornhinnan

radrat

Veteran
Det står i Mundana-boken att Västmarks djungelområden är infekterade av spindeltroll och arachnider. Sidan 17.

/Niklas -som inte gillar insekter

"Det där går inte fort, gamla russin!"

Duriel

Veteran

Jaaa... Att man har "rörliknande" lemmar i vilken det finns "slussar" och när man pressar in ledvätska så ökar trycket och man kan nå outsäglig styrka. Som Hulken fast med anorexia...

Virocon

Swordsman
Det är väl bara att hitta på! Det står ju inget om det i monster och varelser, så om de nu ränner runt på t. ex. Takalorr och söker sig inåt djungeln så kan de nog hitta en jättegeting. Varsomhelst där det är outforskat kan du ju göra vilken sorts grej som helst/images/icons/smile.gif!