Nekromanti insikt likt kebab

Ceram

Hero
Jag har varit reggad på detta forum över två år. Men idag så slog det mig. Jag läste ett inlägg av w176 vänta... va! wetsex! den där elin är ju askinky :gremblush:.
Här har jag under två års tid suttit och avfärdat användarnamnet som ett nonsensnamn när det egentligen hade en djup mening, visseligen känner jag igen forumanvändare på visningsbilden mer än på namnet men ändå.

Liknande saker händer ofta med saker jag läser, namn blir förvrängda personer men namn som börjar på samma bokstäver blandas ihop och så vidare.
Så finns det fler här som läser fel här eller är jag ensam? Vad för allvarliga konsekvenser har detta fått i ert liv?

/Ceram, kan egentligen inte läsa utan tittar på orden lite snabbt och gissar vad det står. Snabbt men dåligt för namnuttal.

Hjalle

Swashbuckler
Jag har tills för ett par dagar sedan levt med den totala övertygelsen om att bossen här hetat Yassilius. Eller, okej, den sög, men det är ändå stor skillnad i rytm när man säger det, vilket är... nånting. :gremsmirk:

-Hjalle, hydroxid! hydroxid!

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Alltså...

Jag läste ett inlägg av w176 vänta... va! wetsex! den där elin är ju askinky :gremblush: .
Hörru... man brukar sällan köra med svengelska i 1337. 1 är ju faktiskt L så... ja... wetsex är bara önsketänkande. Även om nu Elin kanske är askinky. Sorry dude. :gremsmirk:

w176

Förlorad dotter
Hej Bullen

Hej Bullen. Jag har ett problem.

Folk, tror att jag är askinky, för att jag gillar wetsex, de golden shower och hundratalet andra hemska omskrivningar och associationer. Nej... Jag är förkrossad. Liksom när folk valde att tolka detta mitt själsnamn som vit-sex var det sött och kanske aningen rasseaktigt men det är bara en kul association som aldrig ställde till några problem... men nu... AAck och ve mig. Oändligt är min sorg och lidande? Varför mig? Varför är jag annorlunda från alla andra? Varför blivo icke sådana som Arvidos förknippade med avföring sex. Ve mig... Har de så fullkomligt undgått alla att det som ligger mig djupast om hjärtat är latex nitar och läder och smärta och inte äckelpäckelkiss? Ve mig och mitt lidande. Snälla bullen vad skall jag göra för att folk skall förstå mig?

Hälsningar bokstavs och sifferkombination. missförstådd lajvare och jujustutövare

Rosen

Myrmidon
Re: Hej Bullen

Varför blivo icke sådana som Arvidos förknippade med avföring sex.

Tja, där har du ju onekligen en poäng. Eller nåt. (-:

Har de så fullkomligt undgått alla att det som ligger mig djupast om hjärtat är latex nitar och läder och smärta och inte äckelpäckelkiss? Ve mig och mitt lidande.

Äh, lidande som lidande.....
Fast seriöst, om man googlar på "w176" så är det här bland det första man får upp:

Ram Dass - COMPASSION IN ACTION (#W176)

"Ram Dass", eh? And he probes deeply...

--
Åke

Ceram

Hero
Svengelska

man brukar sällan köra med svengelska i 1337.
Nu vet jag inte hur det är i dina kretsar men hos mig är det många som kör med svengelska all the way. Det hela blir ibland en underlig blandning av svenska, engelska och allmän språkkunskap.

/Ceram, I'm right coz I'm right

Ceram

Hero
Jag håller med, yasses namn är keff. Jag har fortfarande inte bemödat mig med att lyckas läsa alla bokstäver :gremtongue:

/Ceram, bokstavsignorant?

Johan K

Gammal & dryg
Så finns det fler här som läser fel här eller är jag ensam?
Läst fel & läst fel..
Snarare har jag nog haft helt fel utal när träffat vissa forumanvändare & deras nick... Men det har ju snyggat till sig när man träffat dem & fått veta hur det skall utalas.. :gremgrin:

Wictor

Warrior
Hur uttalas "Johan K"?

När vi ändå talar om hur namn uttalas och så. Johan K, ska det uttalas traditionellt och tråkigt: "Johan Kå" typ, eller drar man ihop ordet så att det låter mer som "Yo hunk!"???

Lite lösa funderingar bara.

Vill även förtydliga att mitt namn: Wictor, inte uttalas med engelsk-klingande W. Om folk ska klaga så kan jag alltid upplysa er om att på tyska uttalas W som ett svenskt V, däremot så uttalas V mer som F. Mitt namn skulle då låta mer som "Ficktor" och vi vet väl alla att "ficken" är tyska för knulla.

Johan K

Gammal & dryg
Re: Hur uttalas "Johan K"?

När vi ändå talar om hur namn uttalas och så. Johan K, ska det uttalas traditionellt och tråkigt: "Johan Kå" typ, eller drar man ihop ordet så att det låter mer som "Yo hunk!"???
Well, det utalas nog mer på det tradionella & tråkiga sättet... Dock så var ju det andra alternativet klat mycket fräsaigare måste jag säga !! :gremgrin: