Jag har funderat lite på detta, jag tror att ha en separat sanity meter är det bästa, där du förlorar san vid betydelsefulla moment typ om det är något riktigt jävla läskigt monster, eller om de är i någon skrämmande mörk plats och allas ljuskällor försvinner och man hör ljuden av annalkande monster, kanske dom får rulla för viljestyrka för att ha en chans att inte ta en sanity hit.
Om man når gränsen på sin san meter, typ 3 eller 5 poäng eller vad man nu känner för, får man en fobi som är ett nytt typ av särdrag som spelledaren får hålla reda på (in theory anyway), där spelledaren kan vända en spelares lyckade slag i en situation som triggar fobin en gång per session, precis som en spelares särdrag. Ett Anti-Särdrag.
San-mätaren skulle kunna vara gömd men jag hade nog föredragit att spelaren vet om den, för att kunna ha en chans att få tillbaka lite san med downtime events, typ slå tärning som är modifierad med hur mycket vila som karaktären tar sig, hur mycket silver som spenderas för nöje, och sen möjligern läka san med tärningsslaget.