Nekromanti Inspiration

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Jag åkte buss i morse. Och jag hade glömt hur vackert det är med is på bergen. Stora issjok liksom. Men genast fick jag fantasyinspiration (ja allt är itne scifi för mig). Så där satt jag på 76:an mitt i Stockholm och såg landskap i fantasymiljö passera förbi tills dess en husvägg dök upp. Eller ett tag till satt jag och fantisera.

Men jag tänkte säga till de som itne upptäckt det. Inspiration till äventyr, miljöer kampanjer finns över allt. Modifiera det bara- Åker du tunnelbana kan du bygga om det till en neotech värld. Ser du ett plan lyfta eller landa - gör sci fi. Ser du en stor hund på ett fält - förstora hunden till ett monster. Spana ut över en skärgård och gör fantasy. Gör om ditt klassrum eller arbetsplats. Det slog mig att inspitation faktiskt finns över allt och då kan en tråkig bussresa bli ganska spännande.

En liten julklapp från mig till er.

Johan K

Gammal & dryg
Tackar !

Mmm !!
Brukar åxå tänka så inimellanåt.. Att man flyter iväg lite & drömmer sig bort.
vardagen blir ju så mycket finare om man förskönar det lite med lite fantasier.. :gremgrin:

Olle Linge

Snigel
Det där är väldigt trevligt sätt att tänka på, det tycks som om det är lättare när man inte är hemma dock. Jag har haft förmånen att kunna resa ganska mycket med mina föräldrar och jag har fått oändligt mycket inspiration från platser jag varit på. Några exempel är österikiska alperna under sommaren och Hitlers örnnäste (framförallt vägen upp), Plizvic-sjöarna (akta stavning) i Kroatien och nu senaste Teneriffa. Jag kan helt enkelt inte undvika att tänka allt som bra idéer till platser i olika världar, är det inte en fantastisk värld vi lever i?

Bunny

Crazy like a fool
Efter jag läst ditt inlägg i morse så åkte jag också buss i innerstan, 4:an blev det för min del. Jag såg till att hålla extra mycket utkik efter den fantasymiljö du pratade om, men det gick inte, landskapet hade smält bort...

Lite sorgligt när man tänker på det... himlen var grå, det regnade, och vart jag än såg vilade tegel- och cementhus bredvid smutsiga asfalterade vägar... påminde lite om värsta koola miljön till NeoTech! Plötsligt var det som om gäng med tribaltatueringar och cyberplantat osaligt vandrade omkring i gränderna och utbytte skottsalvor med varandra, och tungt rustade polisbilar susade förbi påväg till någon brottsplats, där Arne D. Killer återigen hade styckat och ätit upp en medelålders överklasstant. Det slog mig att inspiration faktiskt finns över allt och då kan en tråkig bussresa bli ganska spännande.

En liten julklapp från mig till dig, Nicke73.

Foggmock

Myrmidon
Ta en tågtur genom mörkaste småland så ska jag visa dig inspiration som gör det vått i byxorna hos alla som gillar urskog. Typ Trudvangsgrabbar likt jag själv. Turen mellan Kalmar och Jönköping jag tar ibland fyller mig med inspiration till att spelleda Vildhjarta för gruppen där uppe.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag brukar tycka om att försöka hitta det magiska i helt vanliga platser -- framför allt i vanliga platser som man (jag) sällan besöker, som ett skeppsvarv, kulvertarna under ett sjukhus eller en bakgård fylld med rostigt skrot. Alla platser som inte besöks speciellt ofta, eller som bara besöks av ett fåtal människor, ger en känsla av att dölja någonting; att det finns någon hemlighet där som man kan upptäcka bara man vet hur man ska leta. Speciellt tycker jag om dörrar som sällan används -- sådana man hittar inne i gångtunnlar, tunnelbanor och källare. Visserligen finns det säkert bara något tråkigt bakom dem, som ett kopplingsskåp, men man kan aldrig veta.

/tobias

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Thanxx man,

4:an har en mycket tråkigare sträckning en 3:an. Men visst finns inspirationen överallt.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Håller med exakt!!!!!

udda platser är grymmast. oavsett om man kopplar dem till rollspel elle rinte. Var på Sös (Södersjukhuset) en dag och såg gamla operationsslaar de skulle bygga om. Blixtsnabbt kopplade min hjärna om till lobotomi, 30-tal, odöda och kulvertar under jorden med hemska hemliga experiment. Blev perverst förtjust och ville göra en film.

Som sagt. helt rätt!!