Re: Vardagliga ting.
Ja det kan också funka. Men av någon anledning tycker jag det är svårt till just DodT äventyr, vet inte varför. Men kanske för att det är en ganska annorlunda genre som kan vara svårt å hitta inspiration till ifrån vardagen.
Har kommit på ganska mkt ideer nu faktist i helgen. Satt och såg typ på SG1 avsnitt på datorn samtidigt som jag höll på skriva äventyr. Inte för att jag fick någon ide direkt från något avsnitt, men fick inspiration ändå. Det är som att man liksom måste få igång "tänket" på någpt sätt.
Fast ibland är det nästan omöjligt å få ideer när man behöver ideer eller inspiration till en Spesifik sak. Eller ett spesifikt äventyr.
Jag har massa typ äventyr som är klara till "70%" men som jag fastnat för att det fattas en viktig "pusselbit" så att säga.
Ex. har jag ett DODT äventyr där rpna måste bege sig till ett dödsrike för att hämta tillbaka en person som inte ska vara där.
För att ställa tillrätta en sak som blivit för att en halvgud typ klantat sig. (låter bättre än vad det är, jag lovar)
Tänkte liksom att det ska vara en ö där Människor, jättar och troll slåss mot varandra i all oändlighet. De som dör återföds dagen efter. En torteras tills döds, återuppstår nästa dag och totyren fortsätter osv. En kul grej är att personen rpna letar, när de väl kommer fram till honom, så har han tappat minnet å glömt vme han var i livet. SÅ de måste typ övertala honom att följa med.
Men det är just exakt vad som ska hända på "ön" som jag inte kan komma på. Vilka "möten" som kan äga rum, hur "strukturen" ska se ut. Vilka detaljer osv.
Aja blev lite långt kanske... bara smög in det ihopp om att ni har nån ide