Nekromanti Inspirration....

Eléan

Veteran
Jag undrar hur jag kan få bra inspirration när vi spelar.... Det är mycket jobbigt om något bara frågar "Någon som såg matchen i lördags" och så....

Freelancer

Warrior
Det är väldigt jobbigt att spela när det blir för mycket "off" snack. Det måste man försöka få bort illa kvickt, för det förstör så himmla mycket. Sen gäller det att hela tiden vara aktiva i spelandet, så att man inte får någon chans att komma ur spår.
Det är jättesvårt att komma ur den onda "off" cirkeln, och man får försöka komma på något i gruppen hur man ska bete sig.
Så sitt ner en timme eller två och diskutera hur ni ska och inte ska göra.... Det är svårt, men jag hoppas att ni kommer igång och spelar på ett riktigt bra sätt... Eller nåt =)

Attack Bosse

Veteran
Offsnack måste väl inte vara en dålig sak. När vi spelar blir det ibland mer offsnack än spel. Inget som irriterar mig varken när jag är spelare eller spelledare, vi har kul ändå.

Ziir

Veteran
Vi brukar klara oss ifrån "offsnack" för det mästa, kan bero på att alla är taggade på att spela. Men en fätt irriterande grej är att en av mina spelare brukar sitta och rita. Stör ju inte så mycket igentligen, men han missar endel info.

Jimmy

The One Ringkvist
Ta och börja strukturera upp spelsessionerna lite.
Nu när du vet att det förekommer "offsnack" eller "Out of Character" så är du ju förberedd...

Det är rätt vanligt att man vill prata av sig om man inte setts på några dagar.

Min gamla grupp brukade samlas hos en av oss (inte mig), och jag var alltid den som kom sist men på utsatt tid.
Förstod du? Se till att de pratar av sig innan ni sätter igång, visst du kan ju också vara med!
Alla dessa störomoment som vi vill ha bort kan vi ofta inte bli av med. Det ligger i människans natur att vara social, vare sig det är "In Character" eller "OoC"...

Det är också ett bra sätt att ta pulsen på alla före ett spelmöte.. osv osv. (men så är man psyk-utbildad oxå =))
Kan skriva mer om någon orkar höra... /images/icons/kiss.gif

Freelancer

Warrior
Offsnack är väl i såfall varken bra eller dåligt, eller både och?
Det stör ju spelandet, men huvudsaken är ju att man har roligt, eller hur?

Jimmy

The One Ringkvist
Se till att spelaren ritar något som är relaterat till spelmötet bara, låt han hålla på sen bara...

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Inspiration

Det är mycket jobbigt om något bara frågar "Någon som såg matchen i lördags" och så....

Mmm, snack om annat än just rollspelet är väldigt trist när det händer, det kan ofta vara lika stämningsdödande som att någons mobil ringer eller att Pappa kommer in och vill ha hjälp med datorn.

Nu kommer den kalla hårda otrevliga sanningen rakt i ansiktet, så håll i dig.
Folk börjar i gemen snacka om annat än rollspelet när dom inte är intresserade av det längre. När helt enkelt tanken om Lördagens fotbollsmatch är mer lockande än att jaga Angus Den Styvnackade genom halva Asharien. Också vanligt är det att man har ägnat för mycket uppmärksamhet åt de andra spelarna. Då kommer de spelarna utan uppmärksamhet från SL att sysselsätta sig själva på något vis.
Då är det SLs jobb att engagera dom igen på något vis. Sedan så måste givetvis SL statuera ett fläckfritt exempel och aldrig själv delta i något "off-snack", och faktiskt säga till på skarpen när det sker.

Ett tips kan vara att försöka sammanfoga spelarnas karaktärer så djupt så att dom helt enkelt inte lämnar varandras sida, så allt som görs är alla spelare involverade i. I mitt senaste rollspel då vi kör NeoTech så är spelarna 4 st 15-åriga fyrlingar. Kanske ett ganska extremt exempel, men under vårt senaste möte så kan inte jag minnas ett enda "off-snack", dom var engegerade hela tiden, och mestadels i varandra, inte i äventyret /images/icons/grin.gif.

jaja, nu har jag gaggat för länga som vanligt.

Mr SL

Warrior
du kan låta dina spelare hitta en osynlighets ring med en text i!
En ring att smärja dem,
en ring att fränja dem,
en ring djupt i mörkrets
vida riken tämja dem
i mordors land där skuggorna ruva!!

sedan blr dina spelare jagad av svarta vålnader som vill ta ringen bra va jag kom på det skälv! skämt å sido

bra sätt är ju att du har skrivit äventyret innan så du vet exakt va du ska göra för under spelmötet kan de vara jobbigt att hitta insperation! läs fantasy böcker!! jag gjorde en epik kampanj utifrån edings böcker förut det funkade!! ladda ner ett och skrv stödord

Johan din choklad i påsk egget

Vi brukar sitta o prata ett tag innan vi börjar...på det sättet får vi ur oss det mesta vi vill säga...det som blir "off" är alla skämt om saker som händer som vi relaterar till annat....