Måste man formge det?
<H2 ALIGN=center>Ankorna i parken</h2>"'Ni vet alla dem där änderna man ser i parken.. De som går omkring.. Som bryr sig inte så mycket om världen.. Som ibland blir matad av någon gammal gumma eller gubbe som inte har allt för mycket tid i världen att spendera sin menlösa tid på.. Eller de som ibland blir mat för grannens katt.... eller uteliggaren..
Ni vet alla de där ankorna som går omkring i par.. Verkar lyckliga.. Har hittat sin egen livkamrat och är nöjd över det.. Ingen stress i livet.. Det är bara att gå omkring och kanske ibland akta sig lite för människorna.. Det är nästan som om de lever i sin egen lilla värld.. Vad gör de egentligen? Vad är det som driver de framåt i livet? Vad är det som verkligen gör att de vill leva?
Jo.. Det ska jag tala om för dig.. De är egentligen sända från Mars för att spionera på oss människor, kartlägga vår infrastuktur och uppskatta vår potential för motstånd.. En del i den Första vågen för att underminera vår trovärdighet mot ankorna och ändernas fara för det mänskliga samhället..'
Studenten singlade iväg fimpen mot en av ankorna och reste sig från parkbänken.. 'Heh.. Vilka fåniga idéer jag kommer med..' Han vände sig mot sina övriga kamrater.. 'Ska vi dra?' De två andra reste sig och de vandrade iväg medan killen fantasifullt fortsatte berätta för de andra varför ankorna är i par.. 'Jo, det är för att ankorna har kommit fram till att agentpar är det mest givande för spioneri, så de har synkat sina hjärnor så att de numera delar medvetande..' Hans egna tankar och ord föll i glömska men det fanns andra som minndes.. Det fanns andra, där hans fimp landade, som kastade ondskefulla blickar efter honom..
Det är natt i studentens lägenhet och han har gått och lagt sig.. Nattlampan i rummet kastar ett vagt sken över hela rummet i den lilla ettan.. 'VA?! Aaaah!! Vad är det här' Han stirrar öga mot öga mot en anka som står på hans bröstkorg.. 'Du vet för mycket", väser ankan hotfullt fram.. Ankan tar ett hotfullt steg i riktning mot studentens ansikte när den liggande upptäcker rörelser från andra ankor i lägenheten.. 'Jag drömmer!', säger killen med en förskräckt röst.. 'Det här är inte sant.. Aaaah! Bort!' Ankans ögon glimmar i nattlampans sken och dess näbb förvrids i ett leende.. En ung mans skrik.. 'Aaaaaaaaaaaaaaahhhh!'..
En ung mans skrik.... som dör ut i natten..."
Tja.. Vad kan jag säga? Det här är väl inte precis en idé jag har ruvat på länge.. Hehe.. Det är väl mest en sak jag har kläckt ur mig precis nu.. Försök förstå konceptet.. Ankor och änder.. Sända från rymden.. Alla ankor meddelar varandra telepatiskt men meddelandena går via ljudvågor så även de enklaste ljud (snatter) kan användas för att skicka meddelanden.. Alla ankor kan tala det språk som är huvudspråket i det land de befinner sig.. Två av fågeldjuren delar sinne, vilket utgör ett ankentpar, vilket spelaren spelar.. Detta innebär att en spelare spelar två rollpersoner.. En manlig och en kvinnlig.. Normala dagar tillbringar alla ankentpar med att samla föda i parken men också samla information från alla samtal som människorna för där..
För att testa människornas förmåga att hantera katastrofer så ordnar de fjäderklädda kräken små olyckor i människornas samhälle.. Det kan vara allt från att stänga av en hel stads belysning, sabotera alla bussar i staden till ännu större attentat.. Norrköpings vattenledning, som brast förra vintern, var ett verk utfört utav varelserna från rymden.. För exempel på större händelser; Vem har glömt den Boeing som kraschade på grund utav att flyttfåglar flugit in i jetmotorerna? En ärofyllt utfört uppdrag av de som offrade sitt liv för denna sak.. Vem minns inte Tjernolbyl? Vem minns inte terroristdådet mot Empire State Building? Ankorna i parken snattrar sig fortfarande harmynta åt det dådet.. En sådan våldsam och långvarig reaktion av människorna hade de inte förväntat sig..
Som spelledare kan du skicka ut rollpersonerna på olika uppdrag där de ska sabotera för människorna.. Med fördel i din egen stad, eller den som ligger närmast dig.. I regel så behåller inte ankorna några föremål som de tar eller använder under ett uppdrag.. Föremålen brukar bli dumpade i vattnet i närheten (har ni inte sett alla gamla cyklar och metallföremål som ligger i vattnet i städer?) eller i parken, där de kan bli funna och spårade till människor som blir ditsatta för attentaten.. För inspiration till uppdrag, gå runt i staden och kika på lite byggnader eller titta i vattnet om det finns något där som ankorna kan ha dumpat..
Vilket regelsystem spelet använder sig av får ni upptäcka själva, men det kan vara duck20 Gaming System..
<blockquote><font class="small">Citat ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Inspiration i form av uppdragsgenomgång ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~:</font><hr />
Vildänder!
Vi får försöka hämta oss från förlusten från det förra uppdraget när alla medlemmarna i truppen Näbbjägarna omkom i en tragisk olycka när de försökte köra en av Vägverkets vägvältar genom skyltfönstret på Hennes & Mauritz..
<TABLE ALIGN=right BORDER=1 WIDTH=100 HEIGHT=100 CELLPADDING=0 CELLSPACING=0><TR><td> </td></tr></table>
Denna gång ska vi bryta oss in på Hennes & Mauritz istället och försöka utlösa brandlarmet.. Här till höger så kan ni se ett flygfoto taget på byggnaden.. Det... eeeeh.. Ja.. Hrm.. Kanske inte är till så stor hjälp men det ligger ett stort jobb bakom det hela så ni får vara tacksamma för den hjälp som ni får! Jag menar.. Det krävdes mycket arbete för ankenterna att först stjäla kameran, sedan släpa med sig den stora mojängen upp i luften och slutligen bryta sig in i en framkallningsbutik för att framkalla bilderna.. Dessutom så var manualen till kameran på tyska.. Det tog ett tag att flyga till våra tyska bundsförvänter för en översättning..
Ni tar er in via ventilationstrummorna på taket och tar er ner till den femte våningen.. Där ska ni tränga er in i larmcentralen för att avaktivera alla kameror.. Därefter försöker ni på något sätt utlösa brandlarmet.. Det är få ord för en sådan svår uppgift men jag vet att ni kommer klara av den..
Må lyckan vara med er..
Flyg i frid!
Vildänder, ut..
[/quote]
/[color:\\"green\\"]Han[/color] som hoppas ni får många roliga <STRIKE>flygtim</strike>... ehmm... speltimmar med detta spel