Nekromanti Inte för att det spelar någon större roll, men...

DODswe4

Hero
Håller med. Man får itne mer erfarenhet av att skriva mycket själv snarare av att titta på mer erfarna forumiter.

DODswe4

Hero
Re: Om XP...

Nej, men det rä kul att hålla koll på hur många inlägg man har skrivit, andra behöver itne se dom. Dom flesta skriver när dom har lust oavsett om det räknas eller inte

DODswe4

Hero
Re: Inte för att det spelar någon större roll, men

Det var en intresant tanke. Men skulle man göra av med "Credit"en då? Eller skulle man ha den kvar bara att den var utlånad för att en funktion skulle fungera.

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
Min högst blygsamma åsikt om detta:

Jag tycker att det är en smått komiskt litet uppslag som i mina ögon befrämjar aktiviteten på forumet; förstår faktiskt inte de negativa responserna alls..*S*

I say, go! :gremlaugh:

Gillar dessutom utökningen av presentationen.

Ithaqua

Utsvulten Wendigo

" Eller så tar vi och släpper den infantila fixeringen vid inläggsnummer och bara skriver då vi tycker det passar och inte styrs av någon liten räknare på en server? Kanske?"

Tja, så fungerar jag faktiskt redan. Men ändå tycker jag att det dessutom (lite barnsligt givetvis) är kul med både inläggsräknare och XP... och titlar. :gremtongue:

anth

Vetefan

Eller så tar vi och släpper den infantila fixeringen vid inläggsnummer
...
Tja, så fungerar jag faktiskt redan.
Kanske nu ja, men jag har bestämt för mig att du hade väldigt bråttom att passera grisodlarstadiet.

Å andra sidan så är du inte ensam om just det beteendet.

anth

Vetefan
Re: bort me att!

Vilken funktion fyller det egentligen?
Give it a try.
Varför inte göra en utvärdering om ett halvår:
Om det skrivits mer artiklar under sommaren 2004 jämfört med samma period 2003 så ska xp-systemet vara kvar, annars kan man ta bort det.

anth

Vetefan
Så du föreslår att man ska få xp för lästa inlägg istället för skrivna inlägg? :gremsmile:

XP är bara en term, det fungerar på samma sätt som på Lunarghstorm och andra communitys:
Ju aktivare man är ju mer poäng får man.

Jag skulle kunna tänka mig ett "erfarenhetssystem" som bygger på betygssystemet - man får mer XP för ett inlägg som får högt betyg och mindre XP för ett med lågt betyg.
Systemet skulle dock inte fungera.

Ithaqua

Utsvulten Wendigo

Kanske nu ja, men jag har bestämt för mig att du hade väldigt bråttom att passera grisodlarstadiet.

Inte minst för att jag var så begåvad att jag trodde att man kunde VÄLJA titel när man anslöt sig här; kände att jag åtminstone inte ville vakta grisar hela livet. :gremgrin:

Dessutom var det kanske mest ett sätt att komma igång här, och det tycktes ju fungera, inte sant? *S* Hur som helst är den enda titel jag egentligen skulle vilja skylta med här inte tillgänglig genom inläggshysteri, så inte har jag direkt bråttom...

Men som jag redan sagt, det är ju lite humor med både titlar och XP. *S*

DODswe4

Hero
Ja hellre det.

Jo jag förstår det. Det är bra på sitt sätt.

hmm jo det skulle vara en ide, men det är lätt att fuska då.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.

Tja, eller förbrukad. För egen del har det inte nån större betydelse.

DODswe4

Hero

Det kanske man borde kluta ut innan förslaget går egenom (om det nu gör det, jag tror nog att XP kvarstår som det nu är)

Feliath

Swashbuckler
Jag håller med Rising [ANT]

Jag reagerade nämligen på precis samma sätt: "Ämenvafan, nu kan jag ju inte göra något annat, jag vill ju veta hur många inlägg jag själv skrivit! Och hemliga XP-givare också till råga på allt, då kan jag antagligen inte ens skriva något folk gillar :gremfrown:"

Andras inlägg skiter jag högaktningsfullt i, bortsett från att det är kul att se vad Troberg får för titlar; det har jag alltid gjort. Men mina egna vill jag veta. Annars är XP-grejen väldigt bra faktiskt.

/Feliath - konservativt konservativ

wilper

Jo, det lär inte bli som jag spånade. Enda anledningen att jag lyfte det är att det inte står "XP" för mig, när jag tittar på forumet så står det "Credits". Jag gissar att det beror på att jag valt engelska som språk nånstans.

Men konceptet som sådant lockar. Att göra saker och byta dem mot virtuella tjänster. Jag vet inte riktigt vilka effekter det skulle få dock om man fick Credits för att posta, kan nog bli en grogrund till en massa skräpposter från folk som vill samla Credits för att köpa sig nått speciellt.

DODswe4

Hero

Måste medje att det låter bra. Så kan man köpa sånt som avstå från reklam skyltar och dylikt.

Balderk

Swashbuckler
Alltså...

... Jag tycker att det är bra att man får någon sorts credit för det man gör för sidan. Men att blanda ihop det med inläggen tycker jag inte är en bra idé. Skulle hellre haft mätare för antalat noveller, artiklar och nyheter m.m. som man skickat in. Då vet ju alla precis vad man bidragit med. När man blandar ihop allt vet man ju inte om en person skrivit massor av inlägg eller massor av noveller och artiklar.

Jag tror inte heller att massor av folk kommer att börja skriva artiklar och noveller och komma med nyheter bara för att höja sin XP.

Foggmock

Myrmidon
Re: Alltså...

Precis vad jag tycker. Mycket roligare att credda med nått annat än en siffra.

Jag tror inte heller att massor av folk kommer att börja skriva artiklar och noveller och komma med nyheter bara för att höja sin XP.

Exakt, vem fan vill bli känd som en XP-runkare? Och varför är en artikel värd lika mycket som 25 grisodlar-enraders-NT-inlägg ELLER 25 Rising-Han-Vitulv-inlägg om spelledarteknik, skådespeleri och världsbygge i frågan om hur mycket sidan tjänar på det? Systemet är skevt och tokigt. Ge en poäng för en artikel och släng in en räknare i alla profiler som har lagt in artiklar/nyheter/karaktärer/porrbilder till framsidan.

Sluta bulka och klumpa!

Foggmock - som iofs inte tror att ledningen kommer ta bort det här som de har beslutat bara hur som helst för att ett par röster höjs mot det

Balderk

Swashbuckler
Re: Alltså...

Exakt, vem fan vill bli känd som en XP-runkare?
Ingen.

Och varför är en artikel värd lika mycket som 25 grisodlar-enraders-NT-inlägg ELLER 25 Rising-Han-Vitulv-inlägg om spelledarteknik, skådespeleri och världsbygge i frågan om hur mycket sidan tjänar på det? Systemet är skevt och tokigt. Ge en poäng för en artikel och släng in en räknare i alla profiler som har lagt in artiklar/nyheter/karaktärer/porrbilder till framsidan.
Precis... Seperata mätare är absolut att föredra. Eller sådana där plakat som till exempel Sponsor och Hjälte m.m. Skev och tokigt är det absolut.

Foggmock - som iofs inte tror att ledningen kommer ta bort det här som de har beslutat bara hur som helst för att ett par röster höjs mot det
Antar du har rätt... Men det är ju ändå bra att visa sitt missnöje, så att de vet att det finns där.

/Balderk

wilper

Ahh! Du har fattat vad jag menar märker jag. :)

Just reklamskyltarna har jag inte så mycket emot. Den är ju bara en, och jag misstänker att när kostnaderna för att driva forumen är dragna så är det hela en förslustaffär för Gardener ändå.