Nekromanti Inte organisera, utan strukturera

ripperdoc

Myrmidon
Re: Du får helt enkelt lita på mig...[OT]

Det är ett problem för mig. När man har ett 40-tal diskar och antagligen kommer att ha 10-20 till innan 2007 är över så måste man klara att några av dem dör.
Då undrar jag, fullt nöjd med att ha två datorer max, varav en bärbar, vad tusan du ska ha 50-60 diskar till? Är det DU som ligger bakom Youtube? :gremwink:

Storuggla

Champion

"Är det DU som ligger bakom Youtube?"

Myspace. Troberg ligger bakom Myspace. Det aset.

Storuggla, hata hata hata

Troberg

Sinister eater

Då undrar jag, fullt nöjd med att ha två datorer max, varav en bärbar, vad tusan du ska ha 50-60 diskar till? Är det DU som ligger bakom Youtube?
Tja, med cirka 300 kompletta TV-serier (mestadels SF, men även dokumentärer och några komedier) och ett tusental filmer så tar det lite plats och 600-700 skivor. Lägg sedant till lite annat plock, som tex löpande backuper av RPG Lab, mina foton, min källkod och så vidare. Allt jag gjort själv dessutom i ett original och två kopior. Jag har dessutom 1200 CDs med program, spel (PC, PS1, PS2) som jag köpt utomlands som jag överväger att lägga på hårddisk för att få smidigare tillgång till dem. Sedan har jag uppemot 300 GB proffsbrottning.

Mitt mål är att ha en exceptionell samling SF som, om ifall att Piratpartiet får tillräckligt inflytande för att kulturen ska släppas fri, ska göras tillgänglig för allmänheten. Det handlar också om att bevara för eftervärlden, så att inte avsnitt/filmer går förlorade, vilket hänt med tex de fyra första avsnitten av MST3k och några tidiga avsnitt av Doctor Who (som dock finns i rekonstruerade versioner med originalljud och stillbilder).

Troberg

Sinister eater

Myspace. Troberg ligger bakom Myspace. Det aset.
Lita på mig, inget jag ligger bakom kommer någonsin att ha formen MyNågonting. Hatar det avsevärt och lite till.

G

Guest

Guest

Det är ett problem för mig. När man har ett 40-tal diskar och antagligen kommer att ha 10-20 till innan 2007 är över så måste man klara att några av dem dör.
Hårdvaran den är kännslig för är processorer minnen och hårddiskkontroller, det är inte så att det är fatalt för systemet, men det kan vara svårt att hitta felet.

/Zorbeltuss som antagligen skulle förtydligat lite.