noen er intelligente...
Noen er flinkre til å løse gåter.
Noen vet mye om okkultisme,men vet lite om gåter
Noen vet mye om kjemi men er ikke interissert i å bruke sin kunnskap om det.(panurg)
Noen kan løse en 5.grads ligning (matematikk), men kan ikke å rygge (bakka) bilen inn i garasjen.
I første øyekast ville han/hun som kan løse en 5.grads ligning,virke veldig intelligent, men det å rygge en bil krever litt INT, det også.Tror vi alle er skapt forskjellig og det innebærer at intressene våre er på forskjellige områder,ergo INT. havner innenfor forskjellige kunnskaps områder.
Noen kan huske sist ukes LOTTO tall. Men klarer ikke å huske hvor han har bilnøkklene.
Jeg mener at INT. går slag i slag med interesser.
Påstand: INT er hvor fort du lærer deg en ting (nytt kunnskaps område).
Mot påstand: Dette vil jo hvise seg bedre i spillet, hvordan spilleren bruker det han har av evner for å vinne erfarenhets poeng.(Man kan ikke booste en evne han ikke har brukt i spillet)
LA HELLER KARAKTERENS PERSONLIGHET bestemme hvordan han handler....eks:spilleren står ovenfor en gåte.........SL sier kast mot "Energisk09"(Lat 11) spilleren kaster en D20 får 05, han har lyst til å løse gåten.Han får bonus på sitt kast på å løse gåten....
Hvis man skal ha INT må man definere det bedere! For jeg synes det forstyrrer spillet.
Panurg
Noen er flinkre til å løse gåter.
Noen vet mye om okkultisme,men vet lite om gåter
Noen vet mye om kjemi men er ikke interissert i å bruke sin kunnskap om det.(panurg)
Noen kan løse en 5.grads ligning (matematikk), men kan ikke å rygge (bakka) bilen inn i garasjen.
I første øyekast ville han/hun som kan løse en 5.grads ligning,virke veldig intelligent, men det å rygge en bil krever litt INT, det også.Tror vi alle er skapt forskjellig og det innebærer at intressene våre er på forskjellige områder,ergo INT. havner innenfor forskjellige kunnskaps områder.
Noen kan huske sist ukes LOTTO tall. Men klarer ikke å huske hvor han har bilnøkklene.
Jeg mener at INT. går slag i slag med interesser.
Påstand: INT er hvor fort du lærer deg en ting (nytt kunnskaps område).
Mot påstand: Dette vil jo hvise seg bedre i spillet, hvordan spilleren bruker det han har av evner for å vinne erfarenhets poeng.(Man kan ikke booste en evne han ikke har brukt i spillet)
LA HELLER KARAKTERENS PERSONLIGHET bestemme hvordan han handler....eks:spilleren står ovenfor en gåte.........SL sier kast mot "Energisk09"(Lat 11) spilleren kaster en D20 får 05, han har lyst til å løse gåten.Han får bonus på sitt kast på å løse gåten....
Hvis man skal ha INT må man definere det bedere! For jeg synes det forstyrrer spillet.
Panurg