Nekromanti Intelligenskvotsberäkning

Marukusu

Hero
Mr Rygar... Let me explain...

Eon är faktiskt inte verkligt i ordets rätta bemärkelse, med alla fantasifoster, magi, gudar etc, dessutom så är det sällan (iofs beroende inom vilket ämne och i vilket sammanhang) teorin överensstämmer med praktiken. Du som är ENVN kan ju ta och räkna ut hur ofta teorin och praktiken går hand i hand, aye?
:gremcool: :gremcool: :gremcool: :gremcool: :gremcool: :gremcool: :gremcool: :gremcool: :gremcool: :gremcool: :gremcool:

Rygar

Veteran
din logik är lite slående som man kan vänta sig av en samhällsvetare... isf menar du kanske att Climera har samma iq som einstein ungefär... att du inte skäms!

Kanske incinuerar du även att vissa kragg lyfter 250 kg skrot som om det vore en godisklubba..

"i marx, och i einsteins och i den helige gödels namn.. amen"

Marukusu

Hero
Arr, goddammit!
Du sågar mitt inlägg värre än en påtänd polack! För övrigt vill jag bara påpeka att intelligens kan komma i olika former, en tjej i Bigbrother (kommer TYVÄRR inte ihåg hennes namn, jävligt bitchig dock) har IQ på 130+ och är med i mensa, men totalt jävla blåst i huvudet.

[color:\\"red\\"]WAKARIMASU-KA, RYGARU-SAN?[/color]

Praetori

Warrior
Marklyft!

Har en egen husregel avseende marklyft (eller för att lyfta saker i största allmänhet).
Reglerna är baserade på "kasta" reglerna. Reglerna avser hur mycket du kan lyfta "över huvudet", dv på raka armar från marken i kilo.

(STY+TÅL)kg = (Ob2T6)
(STY+TÅL)x2kg = (Ob3T6)
(STY+TÅL)x3kg = (Ob4T6)
(STY+TÅL)x4kg = (Ob5T6) osv...

Slaget slås mot vilja, anledningen till detta är för att det ej skall gå inflation i systemet (en drake har enorm styrka och skulle således kunna slå en enorm mängd tärningar mot tex STY, dock med fummelrisk).

Detta är endast en fosteridé så om någon har ett bättre förslag får ni gärna meddela mig.

Minimoni

Homelander
Re: Intelligenskvotsberäkning [OT]

. Matematiker tenderar att skriva bra på IQ-test inte för att alla matematiker är 'smarta', utan snarare för att det är exakt den typen av problem och uppgifter de tampas med dagarna i ända.
Jag tror inte riktigt på det här. Jag och många av mina vänner har under upprepade tillfällen gjort IQ tester. De flesta av mina vänner är mycket bra på matematik. Jag själv är uppriktig när jag säger att jag verkligen är skitdålig på ämnet. Dock har jag alltid gjort bra mycket bättre resultat på alla IQ test vi gjort.

Jag känner till fler liknande fall så jag tror inte riktigt på din tes om att matematiker skulle vara bättre än någon annan på att göra IQ test.

Dock så tror inte heller jag att IQ tester är ett perfekt redskap att mäta hur smart man är. IQ må vara en måttstock på en viss sorts inteligens, men självklart inte all sorts inteligens.

Tzimisce