Rickard
Urverk speldesign
Jag tycker om principen med att ha flera olika grupperingar i grupperingar men jag undrar hur man kan göra det kortfattat och överskådligt på ett sätt som ändå inspirerar och kan ge uppslag till en mängd olika situationer.Så de har en massa konkreta saker att bråka om både mellan varandra och internt,
Jag vet inte om jag någonsin stött på inre gruppkonflikter i ett rollspel som uppfyller kraven ovan. Det brukar mest bli en massa text och så blir det svårt att veta hur man ska använda sig av det eller så blir det kort och torftigt och man vet fortfarande inte hur man ska använda sig av det. Grupperingarna kanske har olika funktion, men då tycker jag det blir svårt att få in den interna konflikten. De kan också vara helt olika, exempelvis hitta på 20 individuella grupperingar och sedan dela in dem i 3 större grupperingar men då känns det mest som om det är svårt att komma ihåg dem.
Egentligen kanske inre konflikter mest handlar om hur gruppen ska välja att hantera någonting och att få ledarskapet till att driva igenom det på det sättet?
Jag vet inte.