Nekromanti Internet ändrar spelreglerna

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Här är länken till en intressant artikel om hur internet påverkar/ökar våra möjligheter att hitta bra böcker fast de skrevs för länge sedan.

http://www.wired.com/wired/archive/12.10/tail.html?tw=wn_tophead_7

Jag tror att rollspelsbranschen kommer att ha nytta av det här fenomenet, så fort vi får lite bättre sajter som kan koppla ihop olika titlar på ett smart sätt, och leverera rekommendationer och vettiga recensioner till intresserade.

M.

Troberg

Sinister eater
Intressant artikel, men det känns lite konstigt att man missat att nämna den bästa resursen av alla när det gäller att hitta utgången litteratur: Projekt Gutenberg.

Sodivra

Champion
Kickass!!

Jag älskar information. :gremsmile:

Detta skulle gynna rollspelsindustrin ännu mer än musik utanför hitlistan, eftersom textdata inte är, men kan bli lika billig att lagra som ljuddata. Dessutom så är ju tryck och distribution det stora problemet i rollspelsvärlden, människor skriver ju rollspel även om de inte tjänar något på det.

Och teorin verkar trovärdig, så jag tror på bättre tider!

Ledsen om jag sa något som alla redan vet, men jag blev så glad. :gremsmile:

Man Mountainman

Storsvagåret
Re: Kickass!!

Jepp! Elektroniskt papper är framtiden! Elektroniskt papper är en gudagiven gåva till mänskligheten som kommer att göra allt bra! Elektroniskt papper kommer att göra slut på världssvälten, på alla krig och på allt lidande. Elektroniskt papper är den perfekta typen av materia. Elektroniskt papper... snyft... förlåt, jag kan inte fortsätta *gråter glädjetårar*

Johan K

Gammal & dryg
Jo, det var ju faktsitk en bra artikel...
& ja, tror att internett kommer att bli ett ännu större medium för rollspel i framtiden. På gott & ont..