Nekromanti Internetbaserad spelklubb

Storuggla

Champion
Re: Pengar ?

mIRC är gratis, an kan ge pengar till tjommen som gjorde det men man behöver inte det om man inte vill. Typ.

Storuggla, köp med Shadowirc

Johan K

Gammal & dryg
Okey !!

Aha !
Se där ja !!
Då är jag med, tackar för hjälpen ! :gremsmile:

Johan K

Gammal & dryg
mirc = krångligt !!

Hmmm, jag har testat lite mirc men för min del blev jag bara mer än lovligt förvirrad. :gremconfused:
Men det program som vi använde idag var mycket lättanvänt !

Morgoth

Swashbuckler
Lördag nästa vecka, 17.30

Angående systemet:

När jag säger åt dig att slå ett slag, tar du det första värdet i din färdighet och slår det antalet sexsidiga tärningar. Alltså, om det står 4/+3 så slår du fyra sexsidiga tärningar. Sedan väljer du det högsta resultatet. Om tärningarna faller på 4, 2, 6 och 3, så väljer du med andra ord 6. Sedan lägger du till talet på andra sidan snedstrecket. I detta fall skulle det med andra ord bli 6+3=9 som resultat. Man försöker alltid slå över en svårighet. Modifikationen är egentligen bara lika med attributet som färdigheten baseras på.

Secondary traits är rätt oviktiga. HEA kommer du få lägga till på slag i sammanhang där din fysiska hälsa spelar roll, STR när din styrka spelar roll, STA avgör dina skadegränser:
Blir skadan lika med STA/2, med andra ord din FW, får du ett Flesh Wound.
Blir skadan lika med STA, med andra ord din DW, får du ett Deep Wound.
Blir skadan lika med STA, med andra ord din ID, dör du direkt (ID = Instant Death).

SS betyder System Shock, och är din gräns för negativa modifikationer på grund av skador. Ett Flesh Wound ger -1 på alla slag (per Flesh Wound) och ett Deep Wound ger -2 på alla slag (per Deep Wound). Om den totala negativa modifikationen överstiger ditt SS-värde, dör dina system, och där med du. Kapoow!

Vad som är intressantare är hur ni ska hantera Eminences och Aspects. Det finns två sorters "magi"utförande, och dessa är Conjunctional och Ritual Synthesis. Conjunctional låter dig få effekter att träda igång direkt. Eller ja, du behöver bara komma i trans. Olika svårigheter tillämpas för olika handlingar, men man brukar alltid Synthesis genom sina Eminences eller Aspects. Vill man tillexempel skada någon med "Motion" så kan man slänga in honom i väggen med tankekraft. Typ.

Ritual Synthesis är en svagare version, men lättare att lära sig. Den kräver noggrant utförande och tar längre tid. Fördelen med Ritual Synthesis är att effekten blir "enchantment"-influerade: det är mer långvariga och "rädda skörden"-aktiga. De är dock svagare och... ja, inte "the real deal", helt enkelt.

Dreaming finns det en färdighet som heter, fast jag vet inte om någon av er kan den. Med Dreaming ger man sig ut på "The River of Dream", alltså Andeplanet. Här kan man träffa totemandar, spöken och annat mysigt. Som ni kanske märker är Tribe Eights magisystem rätt schamanism-influerat.

Johan K

Gammal & dryg
Taget !

Om jag säger så här, tacka gudaran för att jag ÄNTLIGEN har fått tummen ur att få en skrivare... Nu har jag räddat min kvällsläsning i sängen.. :gremwink:

Ang. tiden, jag är med !! har inget planerat då. Så det är bar att köra på !!

Storuggla

Champion
Re: Lördag nästa vecka, 17.30

När jag säger åt dig att slå ett slag, tar du det första värdet i din färdighet och slår det antalet sexsidiga tärningar. Alltså, om det står 4/+3 så slår du fyra sexsidiga tärningar. Sedan väljer du det högsta resultatet. Om tärningarna faller på 4, 2, 6 och 3, så väljer du med andra ord 6. Sedan lägger du till talet på andra sidan snedstrecket. I detta fall skulle det med andra ord bli 6+3=9 som resultat. Man försöker alltid slå över en svårighet. Modifikationen är egentligen bara lika med attributet som färdigheten baseras på.

Låter skrämmande likt Siluette-systemet från Heavy Gear a la Dream Pod 9. Men där räknas varje extra 6:a som +1. Så 6, 3, 5, 6, 1, 4 skulle bli 6+1= 7.
Så det så.

Storuggla, gillar Dream Pod 9

Morgoth

Swashbuckler
Det stämmer

Tribe 8 är en Dream Pod 9-produkt och följer Silhouette-mönstret. Och varje sexa ger +1 till resultatet. Bara ettor är förresten ett fummel.

Det absolut kassaste med Silhouette är Damage Multiplier-systemet. Tar för långt tid helt enkelt.

Storuggla

Champion
Re: Det stämmer

Tribe 8 är en Dream Pod 9-produkt och följer Silhouette-mönstret. Och varje sexa ger +1 till resultatet. Bara ettor är förresten ett fummel.

Muahaha, jag minns rätt! ^_^v

Det absolut kassaste med Silhouette är Damage Multiplier-systemet. Tar för långt tid helt enkelt.

Nja, det är väl lite klurigt om man inte kan multiplikationstabellerna i huvudet, men det är bara att välja vapen som gör x10 ju ^_-
Nä, men man lär sig ganska snabbt vad man gör eftersom man oftast använder samma vapen och man minns just den multiplikationstabellen, i alla fall gör mina spelare i Heavy Gear och Gear Krieg det.

Storuggla, diggar Gear Kriegs pulp- och mechaandravärldskrig

Morgoth

Swashbuckler
Ehrrrr...

"Blir skadan lika med STA, med andra ord din ID, dör du direkt (ID = Instant Death)"

Rättning:

[color:\\"red\\"]> Blir skadan lika med STA*2, med andra ord din ID, dör du direkt (ID = Instant Death)[/color]

/Mogge, upptäckte försent

Morgoth

Swashbuckler
Lägg märke till...

...att jag har skickat er hela det coola soundtracket nu. Detta är listan med coola låtar.

Away with the faeries
Passar nog rätt bra i episk action.

Moonlight Soprano
Av Beethoven och allt.

Celtic Legend
Episkt och bra.

Conjuration to Lilith
Jävligt grym ritualmusik.

Hail to the holly king
Kan användas, om än inte frekvent.

Hea Yie Yo It Is So
Värsta funkig låt med mycket indianinslag :gremsmile:.

Hecate Cerridwyn
Ritual/ceremonimusik.

Isis & Osiris Unplugged
Lite lugnare stycke med mycket potential.

Mayakina
Afrikanskt mumbojumbo :gremwink:.

Symphony number 25
Av Mozart.

O, god, strengthen the faith
Hmmmm... tog kanske i lite för mycket där... :gremwink:

Open My Eyes - The healing song
Även den funkig och uramerikansk.

Pagan Born
Användbar mindre frekvent.

Realm Of Darkness
Den här har jag en särskild plan för, så när ni hör att ni ska sätta på den - rys av förväntan :gremwink:

Rune
Mmmm... rätt bra och passande.

Sacrifice
Lite osäker på varför jag tog med den här låten, men fin är den. Ibland, iallafall.

Sage Upon The Wind
Jäää! Grym nordamerikansk, uramerikansk feeling.

Samhain: Pagan Halloween
Förmodligen användbar.

Silence
Något hos den här låten fångade tydligen mitt öra.

The Cider House Rules Theme
Tja, vad kan man säga... vackert, lite episkt och fett med slask :gremwink:

Thornes and Brambles
Den här låten rockar faktiskt. Den låter natur, typ.

To Myself I Turned
Assjysst låt, helt enkelt.

Wytches Chant
Mmmm... den passar bra till drömmande och spiritualism, liksom.

Johan K

Gammal & dryg
Spikat: Lördag 22/11, 17.30 Eller ???

Hur har vi det med spelet imorgon ??
Är det spikat eller är det folk som inte kan ??
Jag kan iaf !! Nån mer än jag ??

seinet

Swashbuckler
Jag uppmanar er som moderator på detta forum att bestämma sådant som enbart berör er privat. Jag tror bestämmt det finns något som heter mailinglistor där man kan göra massutskick till alla berörda parter.

Kommer fler inlägg i stil med "nästa planerade möte för oss är blah blah blah" så kommer jag rådfråga övriga moderatorer på detta forum angående låsning av tråden.

/Seinet Wintermute - Det är ett forum, ingen publik planeringskalender