Nekromanti Intervju med Jade

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Argument för snö

"Nejdå, det går alldeles utmärkt att vandra i öknen i svarta jeans, svart T-shirt och skinnjacka. Jag har gjort det, i juli..."

Det är rätt troberg! Slå ett slag för likbleka nordbor bara. Vem har sagt att det inte är sexigt att var indränkt i svett och se ut som insidan av ett frysfack? :gremsmile:

Staffan

Myrmidon
Re: Men... men...

Snö är kallt, blött, blir till is, är jobbigt att cykla i, och är allmänt hemskt. Vintern som helhet är värdelös.

Själv är jag starkt för att "glasa" in alla större samhällen (>10.000 invånare, fast nån plast funkar nog bättre än glas) i Sverige samt ha tunnlar runt alla vägar, allt för att isolera oss från den hemska väderleken (och så småningom från radioaktivitet och annan miljöförstöring). Dessa tunnlar och kupolstäder skulle givetvis hållas på en konstant temperatur av ca 25 grader, vilket skulle kräva en hel del energi som kan fås genom de fusionskraftverk vi får uppfinna.

Vatusan, är det 21:a århundradet eller är det? Jag kräver sf-klichéer!

Troberg

Sinister eater
Re: Argument för snö

Vem har sagt att det inte är sexigt att var indränkt i svett och se ut som insidan av ett frysfack?
Ärligt talat så är det inte så varmt. Det svarta strålar ut mycket värme också.

Nightowl

Champion

Snö är kallt, blött, blir till is, är jobbigt att cykla i, och är allmänt hemskt. Vintern som helhet är värdelös.
Snön gör vintern uthärdlig. Snö isolerar och gör det varmt och skönt. Snön reflekterar ljus och gör det ljust i den mörka vinternatten.

De delar av Sverige som är norr om vinter-gränsen och söder om riktig snö-gränsen bör snarast evakueras. Möjligtvis kan folk tillåtas bo kvar där om de accepterar att sakna faciliteter.

Erik

Troberg

Sinister eater

Snön gör vintern uthärdlig. Snö isolerar och gör det varmt och skönt. Snön reflekterar ljus och gör det ljust i den mörka vinternatten.
Bah. Vintern är ännu uthärdligare när det är 25 grader varmt (23 på natten), palmer och en kall pilsner på stranden. Tro mig, jag har provat.

Troberg

Sinister eater

Fast det blir tråkigt i längden. Tro mig, jag har provat.
Nejdå, jag har tillbringat några vintrar så, och det är bara marginellt tråkigare än an att vara inbjuden till lambadakväll på de kvinnliga supermodellernas nudistförening.

Hjalle

Swashbuckler
Pålägg-Inlägg

Pizzan var inte alls så pjåkig...särskilt inte det där med olika fyllningar. Jag är nog en med...bacon (-små bitar av något flottigt), hawaiikrydda (-ohyggligt starkt), geléhallon (-nåt som absolut inte passar in), oxfilé (-dyrt och lyxigt), kolasås (-äckligt) samt gratis efterrättsglass med paraply (-inställsamt).

/Hjalle pittsar.