Vill ni veta mer om våra tankar och idéer finns här en intervju: http://obskures.de/2016/kult-divinity-lost-an-interview-with-the-team/
What kind of further development can we expect for KULT: Divinity Lost after the Kickstarter?
Robin Liljenberg: I would like to give the narrator an expansion with more detailed information about magic. We have rules for death magic in the core book but I would like to give the players the opportunity to learn magic from the other magic disciplines (passion, madness, dream, and time and space).
Hur kan ni inte göra detta med en och en halv miljon på banken!!?? :sad::sad:a proper setting in the Victorian era would be supercool – very “Penny Dreadful”-esque.
Grundboken tar upp Dödsmagi specifikt. Som Robin säger kommer utökade magiregler troligen i en senare expansion. Det hör samman med grundbokens fokus på "Sovande" och "Medvetna" rollpersoner, snarare än "Upplysta".CapnZapp;n162298 said:Betyder detta att regelboken bara innehåller "some of" KULTs magisystem?
Mundo;n162304 said:Najs intervju.
Kan man få lite hintar på vilka "unika förmågor" de olika klasserna har? Detektiven har förmågan att skugga folk, någonting om vad de andra sitter på? Vore kul att värma sig med nu när snön ska komma tillbaka till Götaland..!
Jag kan knappt vänta!Big Marco;n162372 said:Kommer demo på detta inom några dagar.
Mundo;n162304 said:Najs intervju.
Kan man få lite hintar på vilka "unika förmågor" de olika klasserna har? Detektiven har förmågan att skugga folk, någonting om vad de andra sitter på? Vore kul att värma sig med nu när snön ska komma tillbaka till Götaland..!
Möjlighet till hint innan dess om "klasser" och "unika förmågor" är kvar eller bortmoddat innan demot kommer?Big Marco;n162372 said:Kommer demo på detta inom några dagar.
Att arketyperna finns kvar som fenomen är väl väldigt bekräftat på alla möjliga håll och kanter?Lupus Maximus;n162545 said:Möjlighet till hint innan dess om "klasser" och "unika förmågor" är kvar eller bortmoddat innan demot kommer?
Läs gärna intervjun:Lupus Maximus;n162545 said:Möjlighet till hint innan dess om "klasser" och "unika förmågor" är kvar eller bortmoddat innan demot kommer?
AW-style är väl allt annat än speligt om du jämför med BRP? Eller hur menar du?Lupus Maximus;n162590 said:Det säger att en uppvaknad har andra förmågor än en icke-uppvaknad, och det är inte en niche-protection. Det är något helt annat än det jag frågade efter. Det är att man kan få andra mer effektiva förmågor senare i spelet än vid skapandet av en "vanlig icke-medveten person".
I Kult fanns det en massa arketyper som förslag av vad man kan skapa. Samma sak finns i Noir, där det finns mallar för att snabt kunna skapa en rollperson. Men i inget av de fallen är man bunden till det, utan man kan skapa en rollperson helt efter eget huvud.
Det enda AW-liknande som jag äger är Mutant: År Noll. Där har "klasserna" vissa specialförmågor som man dock kan lära sig av varandra under spelet. M:Å0 vill jag faktiskt spela vid tillfällen, och testa de reglerna. Men jag har en stark aversion mot speliga system, ock KDL är inte ett spel jag kommer att spela med motsvarande regler, och ligger de delarna av AW kvar är det enda mekaniken kan ge mig; inspiration då jag skriver något annat.
Till M:Å0 skapades dock också en uppsättning BRP-regler, vilket jag ser som ett smart drag eftersom det var därför jag brydde mig om att införskaffa M:Å0. Jag hade inte rört produkten utan dem, och om jag spelar M:Å0 är det troligare jag kommer att köra BRP-reglerna än de specifikt framtagna.
Dock, det system jag troligast kommer att modda för att kunna använda till Kult är Noir. Jag tror inte ens att jag kommer behöva modda så värst mycket. Så jag skulle väldigt gärna se en stretch goal där Noir-reglerna skrivs om för att användas till Kult: Divinity Lost. Jag tror att en hel del personer som inte är förtjusta i AW skulle uppskatta att ha de reglerna som ett alternativ.
CapnZapp;n162303 said:"Ordinary (?) families camping in a haunted Swedish caravan site in summer of 1976."
Det är möjligen den värsta sortens skräck!Big Marco;n162645 said:horror på riktigt! Y-frontsskräck.
Nu tycks det stå klart att Den svarta madonnan skall översättas och i någon mån uppdateras till DL. Det slår mig med ens att det fanns en hel del drömmagi i den kampanjen. I "Mörka drömmar" kontaktar psykiatripatienten Pjotr Gallentinov rollpersonerna i deras sömn för att lära dem drömmarnas konst. Även tids- och rumsmagi finns med i bilden, då poängen med kapitlet är att rollpersonerna skall resa tillbaka i tiden till Kalenkos hus för att befria barnens drömjag.Big Marco;n162371 said:Grundboken tar upp Dödsmagi specifikt. Som Robin säger kommer utökade magiregler troligen i en senare expansion. Det hör samman med grundbokens fokus på "Sovande" och "Medvetna" rollpersoner, snarare än "Upplysta".