Nekromanti Intervju med Mischa L Thomas

G

Guest

Guest
Kommentarer till artikeln Intervju med Mischa L Thomas

Inom en snar framtid får rollspelssverige ett nytt svenskt rollspel på
marknaden. Det är skräckrollspelet Noctum och av den anledningen
ringde vi upp författaren av spelet för en intervju med den ännu
relativt okände upphovsmannen Mischa L Thomas, om honom, Noctum och
framtiden.

Hej, Mischa L Thomas, aktuell med det nya
skräckrollspelet Noctum som släpps i höst! Kan du berätta lite om dig
själv?

Jag är 24 år, bor i Göteborg, läser socialantropologi och jag älskar att skriva... (5829 fler tecken)

Gå till artikeln

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag vet inte riktigt varför bilden inte fungerar som den ska, men jag ska ordna det så fort jag får möjlighet. I övrigt hoppas jag det är trevlig läsning som ger en bättre inblick i vad Noctum är.

Jag tycker i vilket fall att spelet verkar väldigt intressant, men så är ju jag lite småförtjust i det spelet erbjuder med skräck, sinnesjuka, seriemördare och annat mys.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Jag tycker att det är kul att han hinner ut med sitt spel före NeoGames med Phobia, så slipper han slåss ur underläge i alla fall.

Senaste svenska skräckspelet var ju KULT, och det måste väl fira tioårsjubileum snart, så det är nog ett bra läge att komma med ett nytt spel.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Förresten, hur väl lämpar sig spelet för att återskapa 90-talets svenska thrillers? Den svarte riddaren, Anna Holt, Zonen, Blueprint, Wallanderfilmer och sådant? Jag är inte så värst förtjust i ren skräck, men dessa regntyngda svenska thrillers är nog det bästa jag vet i filmväg.

Rising

Vila i frid
Senaste svenska skräckspelet var ju KULT
Lilla Splatter kom emellan. Men jag håller med om att det var länge sedan ett skräckrollspel kom ut, och jag tycker att Mischa verkar vara en skön lirare med höga ambitioner.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Så, nu var bilden fixad... [ant]

...Förlåt att det dröjde. Jag fick hjärnsläpp. :gremsmile:

Vimes

Sillkung
Den svarte riddaren, Anna Holt, Zonen, Blueprint, Wallanderfilmer /.../ dessa regntyngda svenska thrillers är nog det bästa jag vet i filmväg.
:gremooo: ! ?