Nekromanti Intervju med skaparna av Kult

Basenanji

Postd20modernist
Nu har jag bara skummat lite på sidan du hänvisar till, men vet du något mer om hur intervjun gick till? Hur kom det sig att de ställde upp?

Jag blir eld och lågor över att G&M verkar vilja ge sig in i rollspelsvärlden. De är mina favvosar men ger å andra sidan intrycket av att vilja fjärma sig från rollspelsscenen.

Lite Greta Garbo. Tråkigt, för de kan nog bidra med ovanligt mycket till rollspelarna...

/Basenanji

torb

Veteran
Jag har själv pratat lite med både Michael och Gunilla, fast intervjun jag själv skulle ha med dom blev inget av..

[ QUOTE ]
Hur kom det sig att de ställde upp?

[/ QUOTE ] For det första finns det ju ingen direkt anledning till att de INTE skulle ställa upp. För det andra är Neko (som korresponderade frågorna) ledare för le 7eme Cercle som ger ut Kult nu.

Basenanji

Postd20modernist
For det första finns det ju ingen direkt anledning till att de INTE skulle ställa upp.
Jaså?

Jag har fått en bild av G&M som lite excentriska. De har spelat sjujävla mycket rollspel och nu är de mätta på den grejjen, varpå de har fjärmat sig från sådant som jag tycker är stencoolt fortfarande...

Jag kan tycka att deras mutantgrejjer nästan är mer imponerande än Kult. Kult är ju ett skitbra koncept och genomarbetat. Mutant kräver bra speliga äventyr. Två olika utmaningar, men ändå...

Nåja, jag dräglar- de regerar.
Kul att få läsa iaf. Stort tack till dig (och dem!)

:gremlaugh: :gremlaugh: :gremlaugh:

/Basenanji, som tycker att det känns härligt fräscht och nytt med tre smajlisar efter varandra.

AEGIS PRIME

Swordsman
Vad jag har hört så spelar G&M en del Western tillsammans med Anders och Tove.. Kan vara felunderrättade om saken men om det är sant så finns G&M fortfarande med oss.... :gremlaugh: :gremlaugh: :gremlaugh:

Havoc

Swordsman
Jo, jag har också hört att de spelar ibland.

Däremot ville de inte ställa upp på en intervju när jag skrev om Kult i Fenix. I och för sig fokuserar den här intervjun på spelets mythos, och inte allt runt omkring utgivandet som jag ville fråga om.