Nekromanti Intervju om Bortom: Lögnens slöja

G

Guest

Guest
Kommentarer till artikeln Intervju om Bortom: Lögnens slöja
Mindless Gaming har lovat att ett nytt skräckrollspel ska nå den svenska rollspelsmarknaden innan jul. Spelet i fråga är Bortom: Lögnens slöja, tidigare In the dark, och jag passade på att ställa några frågor till spelets skapare Robert Jonsson:
- Hej, Robert Jonsson, författare av det nya svenska skräckspelet Bortom: Lögnens slöja. Vem är du egentligen? Är det fler inblandade i Bortom?
Jag är en rollspelare sedan 17 år tillbaka som alltid haft ett brinnande intresse för att framföra berätte... (12099 fler tecken)

Gå till artikeln

Dimfrost

Special Circumstances
ARK [OT]

Jag bidrog även till grundreglerna för SF-rollspelet ARK och skrev den första modulen till rollspelet, men det hann aldrig publiceras innan Alltid Attack Förlag slog igen verksamheten.
Varför tar ni (?) inte och ger ut det spelet via Lulu i stället? Det enda som hände när företaget gick i graven var väl att de finansiella musklerna försvann, om nu texten finns?

I övrigt, bra intevju, och det var kul att få höra lite mer om spelet.

/Dimfrost

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Re: ARK [OT]

Varför tar ni (?) inte och ger ut det spelet via Lulu i stället? Det enda som hände när företaget gick i graven var väl att de finansiella musklerna försvann, om nu texten finns?
Texten finns, så den delen är klar. I grund och botten är det Daniels tidschema som det handlar om. Han har det så stressigt så han inte har tid att sköta det på ett sätt som jag tror han känner sig bekväm med t.ex. layout. Helt enkelt, det är ett skötebarn för honom och jag tror han hellre väntar att släppa det tills det blir helt som han är nöjd med, istället för att släppa ifrån sig något halvdant. (Vilket jag då också tror är skälet att han inte lämnar ifrån sig layouten.)

Men jag ska säga till Daniel så får han svara själv.

(Edit: Jag har pratat med Daniel och han säger att mitt svar stämde.)

I övrigt, bra intevju, och det var kul att få höra lite mer om spelet.
Förhoppningsvis har min vision om spelet blivit lite tydligare i och med den i alla fall, så de som inte är bekant med den får en insikt i spelet.