Nekromanti Intressant undersökning

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Ja, vi vet. Men hur gick det i testet? ;-)

Höhöhöhöhö...snörvel... hehehe... väääääääääääs (a la Shane MacGowan, som skrattar så).

Homungus Fungus

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Vad menas? ...

Ska man behöva stå ut med sånt där?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jämra lok! ...

Du har totalt sabbat mina möjligheter att söka på inlägg som innehåller mitt användarnamn (något som jag gör ibland för att se om någon råkat säga nåt snällt om mig).

Allt jag får upp nu är ju den här tråden.

Tjabbigt!

walium

Ganska töntig, faktiskt
Shane the toothless [OT]

"(a la Shane MacGowan, som skrattar så)."

Ah, mannen som gett trollen ifrån DoD 6 ett ansikte. Alla riktiga rollspelare tänkte ju direkt troll, när musikbyrån sände dokumentären om honom. :gremsmile:

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Alla vägar har sitt pris

Jag låg och vänta på John Blund. Och efter blott en liten stund så
Kom han ner från himmelen till mig.
Och jag drömde att jag följde honom hem
upp bland molnen iväg mot himmelen.
Och där så visa han mig ett, Underverk som ingen annan sett.

Ja där stod pärleporten så stor och elegant, och där stod sankte Per
och han prata med en tant, som sa "jag har alltid vart så god och snäll."

"Jag har druckit nattvards vin men aldrig mer, jag har gjort ett barn
men jag titta aldrig ner. Nej ingen ar förträngt begär som jag,"
så Sankte Per sträckte fram armarna och sa.

"Välkommen hit min vän. Välkommen hit till himmelen.
Alla vägar har sitt pris, så välkommen till världens tråkigaste paradis."

Och där inne var det ödsligt tomt och trist, och där levde dom som
följde Jesus krist. Och dom var inte många alls.

O där satt fader Gud med skägg så stort, aldrig rakat sig ja de borde
han ha gjort, och Runar satt där brevid Gud, och dom ångrade
sig så för sina bud.

"Välkommen hit min vän. Välkommen hit till himmelen.
Alla vägar har sitt pris, så välkommen till världens tråkigaste paradis."

O en trappa ner fanns synder, sex och sprit. Fast deras lagar förbjöd dom
att gå dit, så där satt dom nu och tugga sin oblat.
O lyssna på en fest från källaren, alla miljarder som kom till djävulen
Och där fanns plats för många fler, så jag sa till John Blund
Tag med mig ner. Så...

"Välkommen hit min vän. Välkommen hit till djävulen. Alla vägar har sitt
pris, så välkommen till världens coolaste paradis."

Och där inne var det fest med mat och vin, ja där fanns alkohol och
nikotin, och inget var förbjudet enligt dom.
Några slog varandra och rökte hasch, och andra söp sin lever till gulasch
Ja dom festade tills blodet lyste rött, men va faan gör det när
alla redan dött.

"Välkommen hit min vän. Välkommen hit till djävulen. Alla vägar har sitt
pris, så välkommen till världens tuffaste paradis."

Så jag bad John Blund ta med mig för nu hade jag sett nog;
och jag visste redan vart jag ville komma om jag dog.
så jag vakna i min säng på morgonen.
och gick ut i luften på en promenad, i naturen med en thermos varm choklad
och alla vet att detta bara var en dröm, men om man går mot
mänsklighetens ström, och plötsligt tittar upp mot himmelen,
så kan man höra några röster där bland molnen.

"Välkommen hit min vän. Välkommen hit till himmelen.Alla vägar har sitt
pris, så välkommen till världens tråkigaste paradis."

Text och musik: Lars Winnerbäck

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Vafan..

"Alla coola killar kommer ju till City of Dis.. Så ensamt.. "

Så går det för de som inte är smutsiga hedningar! Muahahaha!! :gremcool:

Man Mountainman

Storsvagåret
Fast...

...hedningar är de ju i Limbo också. Bara inte lika röjiga som vi i Dis.

Jag trodde Arvids handske skulle dra ned honom betydligt längre.

Nightowl

Champion
Jag misstänker att det bästa man kan få är Purgatorium. Som jag sade, de flesta här är icke-troende och hamnar därför per automatik i Dis - jag misstänker att Arvidos' flumfilosofi och trobergs revolutionsiver renderade dem vistelse på andra ställen.

För övrigt är jag så skadad av års D&D-ande att jag bara tänker i Manual of the Planes-termer när jag läser det där...

Erik, Greater Power of the Plane of Concordant Opposition

Nightowl

Champion
Re: Fast...

Folk i Dis är otrogna - folk i Limbo är Goda Hedningar.

Jag tror det är Marx som gjort att han hamnat där! The Powers That Be tog fel på honom och Kalle! :gremshocked:

Erik

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
The Dante's Inferno Test has banished you to the Sixth Level of Hell - The City of Dis!
Here is how you matched up against all the levels:
<table cellspacing="1" style="margin: 5px; background-color: #000000; border: none; font: 10pt arial, verdana, 'sans serif';"><tr style="font: bold 12pt arial, verdana, 'sans serif'; text-align: center; color: #ffffff; background-color: #333333;"><th>Level</th><th>Score</th></tr><tr style="background-color: #220033; color: #eeeeee;"><td style="padding: 4px;">Purgatory (Repenting Believers)</td><td style="color: #3344bb; background-color: #333333; padding: 4px;">Very Low</td></tr><tr style="background-color: #110022; color: #eeeeee;"><td style="padding: 4px;">Level 1 - Limbo (Virtuous Non-Believers)</td><td style="color: #4466dd; background-color: #333333; padding: 4px;">Low</td></tr><tr style="background-color: #220011; color: #eeeeee;"><td style="padding: 4px;">Level 2 (Lustful)</td><td style="color: #4466dd; background-color: #333333; padding: 4px;">Low</td></tr><tr style="background-color: #330011; color: #eeeeee;"><td style="padding: 4px;">Level 3 (Gluttonous)</td><td style="color: #aa33aa; background-color: #333333; padding: 4px;">Moderate</td></tr><tr style="background-color: #440011; color: #eeeeee;"><td style="padding: 4px;">Level 4 (Prodigal and Avaricious)</td><td style="color: #3344bb; background-color: #333333; padding: 4px;">Very Low</td></tr><tr style="background-color: #550011; color: #eeeeee;"><td style="padding: 4px;">Level 5 (Wrathful and Gloomy)</td><td style="color: #aa33aa; background-color: #333333; padding: 4px;">Moderate</td></tr><tr style="background-color: #660011; color: #eeeeee;"><td style="padding: 4px;">Level 6 - The City of Dis (Heretics)</td><td style="color: #c40033; background-color: #333333; padding: 4px;">Very High</td></tr><tr style="background-color: #770011; color: #eeeeee;"><td style="padding: 4px;">Level 7 (Violent)</td><td style="color: #4466dd; background-color: #333333; padding: 4px;">Low</td></tr><tr style="background-color: #880011; color: #eeeeee;"><td style="padding: 4px;">Level 8- the Malebolge (Fraudulent, Malicious, Panderers)</td><td style="color: #ff1133; background-color: #333333; padding: 4px;">High</td></tr><tr style="background-color: #990011; color: #eeeeee;"><td style="padding: 4px;">Level 9 - Cocytus (Treacherous)</td><td style="color: #aa33aa; background-color: #333333; padding: 4px;">Moderate</td></tr></table>
Take the Dante Inferno Hell Test

Jahaja. Instängd i en brinnande grav.

Staffan

Myrmidon

Dis är för kättare - folk som har blivit informerade om Gud men ändå valt att förneka honom. Limbo är för "Goda Hedningar", det vill säga folk som inte blivit informerade om Gud men ändå lever ett någorlunda dygdigt liv. Eftersom de inte har tagit emot Jesus som sin frälsare så kan de ju inte komma till himlen (arvssynden är svår att komma undan), men eftersom de inte är så hemska så hamnar de i helvetets utkanter.

Staffan

Myrmidon
Re: Herr Nils vill också ta av sig kläderna och dansa

Med tanke på var alla andra forumiter hamnar så verkar han ypperligt representativ.

Nightowl

Champion

Eftersom de inte har tagit emot Jesus som sin frälsare så kan de ju inte komma till himlen (arvssynden är svår att komma undan), men eftersom de inte är så hemska så hamnar de i helvetets utkanter.
Jag har för mig att det enda straffet är att veta att de missat den eviga saligheten.

Dessutom kommer odöpta barn dit, sådana som dött innan de döpts men inte hunnit bli vuxna (och därmed straffmyndiga).

För övrigt petade någon dit en del respekterade muslimska filosofer (Avicenna? Averroes? minns inte), så det finns tydligen leeway för det där med 'hört talas om Jesus'. Därav mr Marx.

Erik

Storuggla

Champion
Alltså...

The Dante's Inferno Test has sent you to the First Level of Hell - Limbo!
Here is how you matched up against all the levels:
<table cellspacing="1" style="margin: 5px; background-color: #000000; border: none; font: 10pt arial, verdana, 'sans serif';"><tr style="font: bold 12pt arial, verdana, 'sans serif'; text-align: center; color: #ffffff; background-color: #333333;"><th>Level</th><th>Score</th></tr><tr style="background-color: #220033; color: #eeeeee;"><td style="padding: 4px;">Purgatory (Repenting Believers)</td><td style="color: #ff1133; background-color: #333333; padding: 4px;">High</td></tr><tr style="background-color: #110022; color: #eeeeee;"><td style="padding: 4px;">Level 1 - Limbo (Virtuous Non-Believers)</td><td style="color: #c40033; background-color: #333333; padding: 4px;">Very High</td></tr><tr style="background-color: #220011; color: #eeeeee;"><td style="padding: 4px;">Level 2 (Lustful)</td><td style="color: #3344bb; background-color: #333333; padding: 4px;">Very Low</td></tr><tr style="background-color: #330011; color: #eeeeee;"><td style="padding: 4px;">Level 3 (Gluttonous)</td><td style="color: #aa33aa; background-color: #333333; padding: 4px;">Moderate</td></tr><tr style="background-color: #440011; color: #eeeeee;"><td style="padding: 4px;">Level 4 (Prodigal and Avaricious)</td><td style="color: #3344bb; background-color: #333333; padding: 4px;">Very Low</td></tr><tr style="background-color: #550011; color: #eeeeee;"><td style="padding: 4px;">Level 5 (Wrathful and Gloomy)</td><td style="color: #3344bb; background-color: #333333; padding: 4px;">Very Low</td></tr><tr style="background-color: #660011; color: #eeeeee;"><td style="padding: 4px;">Level 6 - The City of Dis (Heretics)</td><td style="color: #3344bb; background-color: #333333; padding: 4px;">Very Low</td></tr><tr style="background-color: #770011; color: #eeeeee;"><td style="padding: 4px;">Level 7 (Violent)</td><td style="color: #4466dd; background-color: #333333; padding: 4px;">Low</td></tr><tr style="background-color: #880011; color: #eeeeee;"><td style="padding: 4px;">Level 8- the Malebolge (Fraudulent, Malicious, Panderers)</td><td style="color: #4466dd; background-color: #333333; padding: 4px;">Low</td></tr><tr style="background-color: #990011; color: #eeeeee;"><td style="padding: 4px;">Level 9 - Cocytus (Treacherous)</td><td style="color: #3344bb; background-color: #333333; padding: 4px;">Very Low</td></tr></table>
Take the Dante's Inferno Hell Test

Vad ska man säga? Jag kan inte ens vara syndig på rätt sätt. :gremsmirk:

Storuggla, nybastad