Nekromanti Intressanta Kickstarter

anth

Vetefan
Vad finns det för intressanta kickstarter där ute?
Nu syftar jag på crowd funding i allmänhet, förutom kickstarter.com finns IndieGoGo och massor med andra.
Och jag syftar inte bara på rollspel, utan alla kickstarter som är intressanta.
Och det kan vara Awesome Kickstarter som är färdiga sedan länge, helt nya kickstarter eller Kickstarter man vill se.
Men givetvis hade det varit intressant om någon kunde lista rollspelsrelaterade Kickstarter.

Jag tänkte börja med en länk till ett par "intressanta": 37 Saddest Failed Kickstarters.
Och en av de mäktigaste Kickstarter som jag sett: Double Fine Adventure.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Novacut, en open source-videoredigerare. Det vore så jäääääävla najs om den blir bra nog för att arbeta i, så att Premiere och liknande inte var enda alternativet för oss amatörer som ändå vill göra schysst film.

Mobile Frame Zero, figurspel där figurerna är små legorobotar man bygger som man vill. AWESOME.

Shadowrun Returns. PC-spel som kanske kan göra världen rättvisa.

Jane Jensen's Moebius and Pinkerton Road Studio. Jane Jensen är en av de där gamla fina namnen inom äventyrsspel. Gabriel Knight, liksom

Two Guys from Andromeda SpaceVenture - grabbarna som gjorde SpaceQuest ska göra ett nytt rymdbaserat äventyrsspel.

Carmageddon - Reincarnation beskriver sig själv. Det är ett projekt för att göra ett nytt Carmageddon.

Xenonauts, ett spel som väldigt mycket liknar UFO: Enemy Unknown...

Jag har fått dra ner på mitt kickstartande den här månaden tyvärr, men jag håller tummarna för de av de ovanstående som inte är färdiga ännu.

Ymir

Liten kantbaron
Jag är otroligt taggad på detta; "Matriarchy - A Social Game". Inte bara är det ett mysigt strategispel med genusanknytning, dessutom utspelar det sig bland historiska kulturer i just det lilla hörn av världen där jag bor just nu. Awesome.

Genesis

Ni dés ni maître
Cool grej! Det gör nästan allting rätt! Om de bara hade kunnat skippa mandarin som språk och kört på medeltidskinesiska istället så hade det varit ännu bättre.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Tina från MylingSpel har lagt upp ett projekt på FundedByMe som kan vara värt att kolla in. Hon håller på att arbeta med en modul som kallas Skepp! Tanken är att de till En Garde! (men som kan användas till Pirater! också) presenterar en rad av skeppsregler och information om olika sorters skepp. Till det här är tanken att släppa en skeppskortlek som på ett enkelt sätt kan användas för skeppsstrider. Känner jag Tina rätt kommer de bli sjukt snygga också. Mer information om projekt finns på denna länk (tillsammans med möjlighet att sponsra projektet om ni önskar).

Xyas

Swashbuckler
xyas said:
Precis satt igång. Dungeon world.
Har nu över 50 000 och det börjar bli ganska mycket grejer man får. För 25 dollar (+10 frakt) får man grundboken, ett kickstartersupplement (med extra klasser och grejs), en monsterbok och ett äventyr i fysiskt format. Samt ett par pdf:er (där jag är mest exalterad över Number Appearing så man kan spela monsterna istället).

Pilzefrau

hon/henne
xyas said:
xyas said:
Precis satt igång. Dungeon world.
Har nu över 50 000 och det börjar bli ganska mycket grejer man får. För 25 dollar (+10 frakt) får man grundboken, ett kickstartersupplement (med extra klasser och grejs), en monsterbok och ett äventyr i fysiskt format. Samt ett par pdf:er (där jag är mest exalterad över Number Appearing så man kan spela monsterna istället).
Jag blev så pepp att jag just uppgraderade till just $35-nivån (25+10) för att få boken hem. För samma fraktkostnad kan man få upp till tre böcker för $25 styck, så om någon vill vara med och dela frakt (och bor i Göteborgsområdet) kan jag slänga på mer pengar på min pledge.

tl;dr: om man tycker fraktkostnaden för boken är jobbig kan man haka på och dela den med mig.