Nekromanti Intresse för telepati?

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Hej allihopa.

Jag har skrivit 12 sidor regler om telepati som är gjort för N2-systemet. Det är egentligen gjort för min kampanj (där genmanipulerade människor med telepatiska egenskaper har börjat dyka upp), men det regeltekniska är skrivet så det passar in över allt.

Finns det ett intresse av detta material?

/Naug, har precis stämplat sina telepati-regler som RC1
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Det kan du fet-haja!

Jag vill absolut titta på dessa regler. Det låter som den felande länken i det som i övrigt är ett riktigt bra spel.

Please show me the way!


/Duddmannen
 

fusk

Warrior
Joined
5 May 2003
Messages
233
Location
Alingsås
JA! :C) itne för att jag kommer han någon nytta av det i min "kampanj" just nu, men regler får man aldrig för mycket av! eh, vad är RC1 föressten?? o_O
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Här i ligger materialet

Ett stycke telepati anpassat för N2s regelsystem, skrivet av Jacob "GrottrolletNaug" Ericsson.

/Naug, skriver
 

fusk

Warrior
Joined
5 May 2003
Messages
233
Location
Alingsås
Re: Här i ligger materialet

kollade igenom det lite snabbt och det ser mycket bra ut!!
 

Desticado

Veteran
Joined
4 Apr 2003
Messages
68
Location
Västerås (Bjurhovda)
Telepat-yrket "Tummen upp"

Tjena GrotttrolletNaug

Har läst igenom dina papper här och tycker att det är en av de bästa yrkena som finns men samtidigt ett av de svåraste att spela med tanke på att Rpn kommer att bli vansinnig efter ett tag...men jag måste gratulera till ett väl utförligt yrke...Grattis...Jag vill gärna veta vilken uppväxt-miljö det är som du har tänkt dig för yrket...För jag tror inte att det passar för en som kommer ifrån Ödemarken precis, men snarare ifrån företagsdistrikten och att personen som väljer yrket måste vara Japanare...

H Desticado
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Re: Telepat-yrket "Tummen upp"

Tjena Desticado

I min Neotechkampanj just nu så finns endast ett fåtal telepater på hela planeten som är relativt mentalt friska och fungerande. Så vitt man vet (spelarna alltså, den vanliga civilbefolkningen vet ingenting) så är det endast Takamura Biolabs (TB) som vet hur man skapar och tränar telepater så att dom fungerar. TB har sedan slussat ut vissa specialagenter till diverse andra japanska megaföretag som dom har goda relationer till (IBM-Fuji och Hiroki), samt den japanska underrättelsetjänsten (MI3S) som dom har mycket goda relationer till.

Dessa uppklonade bioroider, som dom kallas, används oftast som slavar av dom olika megaföretagen och har inte mycket att säga till om. Kansuke Amagawa, en mycket framstående agent som såldes från TB till MI3S för ca 9 år sedan tröttnade på att vara ofri i MI3S tjänst och började träna och utveckla egna telepatiska tekniker.
När han ansåg att tiden var inne, och hans förmågor var redo så flydde han från MI3S när han var på uppdrag i Korea.

Ingen vet riktigt hur många telepater som finns och hur många som har lyckats fly, men dom är extremt värdefulla och företagen har så mycket övervakning som möjligt över dom.


Min tanke är väl att SL får bestämma själv hur mycket telepater det finns, hur duktiga dom är och huruvida dom är allmänt kända eller inte. Jag har väldigt klart för mig hur jag vill ha mina telepater i min kampanj. Men jag har nästan bara presenterat regler i mina telepati dokument, vilket gör det allsidigt för spelledare att implementera telepater lite hur dom vill.

Dom behöver inte ens vara produkten av skicklig genmanipulering, utan kan lika gärna vara en naturlig evolution, eller så kanske dom påstår sig vara guds (valfri gud) utsända på jorden?
Möjligheterna är många, men reglerna finns här att stå på.

Tack för komplimangerna :gremsmile:

/Naug, har blivit erbjuden en moderator-tjänst till Eonforumet
 

Desticado

Veteran
Joined
4 Apr 2003
Messages
68
Location
Västerås (Bjurhovda)
Telepat-yrket "Tummen upp"

Tjena Naug

Det är alltså helt upp till SL att avgöra om han vill ha med telepater i sin kampanj och vart ifrån rpn måste komma ifrån om han/hon vill vara telepat...Vill du ha mitt råd så tacka ja till moderator-jobbet på EON-forumet...för om du kan komma på så här bra saker till NeoTech så vågar jag inte ens tänka på vad du kan komma på till Eon...

H Desticado
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Att skriva till Eon och att skriva till Neotech

Tackar tackar för berömmet :gremsmile:

Jag har redan tackat ja till moderator-tjänsten, vilket du kan se på min nya sexiga lila färg. :gremgrin:
Jag har faktiskt problem att skriva material till Eon. Eon är ett så mycket mer komplett system, och har en så nogrannt beskriven värld så det känns svårt att gå in och lägga in nytt material som förändrar till det bättre.
Men jag har skrivit lite småsaker till Eon för min förra spelgruppen. (fast eonkampanjen lades ner, och ersattes med en bättre kampanj. Min nuvarande Neotech-kampanj :gremsmile: )

Det känns på något vis som att Neotech har mer vita fläckar att sätta sig ner och kladda i. I Eon så är ofta det man vill göra redan gjort.

/Naug, skriver
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Att skriva till Eon... [OT]

Äsch....Eon är bara tråkigt. Det finns inga gosiga megakorporationer, smarriga steadyguns eller vackra betongfasader! Det finns knappt action! :gremlaugh:

/RD - lite OT
 

Desticado

Veteran
Joined
4 Apr 2003
Messages
68
Location
Västerås (Bjurhovda)
Re: Att skriva till Eon... [OT]

Tjena RipperDoc

Om det inte finns Action så skapar man ACTION...kan väl inte vara så svårt eller...Man samlar ihop ett gäng på 3 - 4 rps slänger ut dem på en skattjakt men för att hitta skatten måste dem lösa minst 7 olika hinder t.ex Lösa Gåtor , Hitta rätt Person i en Stad med tiotusen personer där ingen känner till honom , Slänga in ett Fett monster som bara kan skadas med rätt sorts vapen eller bara med svart/vitt magi , Och sen kan jag inte mer...Men som man kan säga...Fantasin är ENORM...Men hur kom vi in på EON på ett NEOTECH-forum...Det passar inte här eller hur...

H Desticado
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Att skriva till Eon... [OT]

Vi har nog olika uppfattning om action över huvud taget :gremcool:. Jag misstänker att vi inte har samma uppfattning om Neotech-action heller.

/RipperDoc - jag har allt spelat Eon med action så det räcker och blir över också :gremwink:
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Re: Att skriva till Eon... [OT]

"Äsch....Eon är bara tråkigt. Det finns inga gosiga megakorporationer, smarriga steadyguns eller vackra betongfasader! Det finns knappt action! "

Däremot så finns ångestalver, matriarkala Orchwannabees och det mysigaste torraste mest vetenskapliga magisystemet väster om Datumgränsen :gremlaugh:

Handen på levern. Det finns många delar av Mundana som är väldigt mysiga att spela i (jag föredrar Consaber och Rhung-Alariområdet personligen). Världen är välbeskriven och fungerande.


Dessutom så är mina neotechspelare oroväckande ofta inloggade på det stora MMORPG-spelet Mundana som finns i Neotech. Det har hänt en eller två gånger att dom, när äventyret börjar, sitter i skymningen på daggbacken och smuttar på missleöl. :gremwink:

Men visst. Det finns inga AIs i omloppsbana, det finns inga genmanipulerade monster från helv.. *host* Madagaskar och det finns inga automatkarbiner :gremwink:


/Naug, gillar Eon och Neotech lika mycket. Men av helt olika anledningar.
 
Top