wilper
Gubevars en rätt produktiv människa.
Jag vet att jag kommer i en spännande tid för rollspelssverige. Kickstarters och förhandsbeställningar väller över oss, StarChallenge, Leviathan, Ensamma Vargen, Rotsystem, Svenska Kulter, Skuggornas Mästare, Mutant År Noll och öh... säkert några jag glömt. (Säg till, o spelmakare så får du vara med i uppräkningen.)
Själv tycker jag det är läskigt, jag vill inte sälja något jag inte faktiskt har i handen, speciellt inte med fördröjningarna som blev när tryckeriet krånglade med The Daughters of Verona förra året. Jag skall ha prylarna i fysisk besittning innan jag säljer dem.
Okult är ett skräckrollspel, ett mådåligtspel, ett samberättarspel och ett konstprojekt. Deltagarna berättar och upplever under några spelmöten en kuslig och obehaglig historia om uppväxt, återvändande och ondska. Historien utspelar sig både i nuet, och i rollpersonernas barndom genom en serie tillbakablickar.
Okult är ett häfte på 35 sidor med text på engelska, illustrerat med svartvita fotografier och skrivet av sveriges kanske stiligaste och mest ödmjuke spelmakare.
Är det ett spel som du är intresserad av att köpa i fysiskt format? (PDF:er kommer att finnas också, men det blir en senare fråga.)
Boken var tänkt som en flashig fotobok först, men kostnaden skenade, så det blir en enkel bok i stället. Men de som hade ställt in sig på fotoboken får i stället möjlighet att köpa spelet med lösa fotografier, att njuta som de är eller att rama in.
150kr inklusive frakt inom riket för standardversionen.
200kr inklusive frakt inom riket för deluxeversionen med en uppsättning fotografier.
Det är inte en bindande beställning, men de som svarar här får iaf första tjing när jag får hem första bunten böcker.(PM är också OK om du inte vill posta i tråden.) Och jag får en chans att beställa hem tillräckligt med böcker i första vändan.
Jag HOPPAS på leverans före jul. Men det ser lite mörkt ut, förmodligen levereras böcker (och deluxe-fotografier) i januari.
(Vill du hiva ofattbara summor pengar på mig, hör av dig så bygger jag ett unikt paket just för dig med unika bilagor.)
Attachments
-
207.4 KB Views: 830