Här får du! *SMACK*
>"Stridsreglerna är nästan likadana. Initiativregler skiljer, liksom regler för handlingar, som är mer anpassade för modern eldstrid än Eon."
>>Ge mig gärna ett kort exempel (Eller en hemsida där man kan läsa lite mer, har plöjt igenom världens historia som finns på Neogames hemsida)
Jag har tyvärr inte spelat EON. Kan inte jämnföra.
<I>>Hallå eller? Det är 2059 vi talar om!"
>>Jupp, finns då...AI? Robotar? Svävande bilar? Cyber grejer som gör att man kan skjuta laser med rumpan (exempel)? Muppar?[/i]
Det finns svävande bilar, jymdstationer, AI, robotar, Cyberprylar som t ex artificiella ögon, armar, ben, ALLT. Alla organ går att odla fram utan problem. Du kan ha en dator i huvuden (eller var du nu vill) som sitter på hjärnan. uhh, vad finns det mer? CYBERRYMD så klart. (Jag måste bara säga att CYBER är ett riktigt fult ord och ska tydligen betyda något i stil med STYRA) Du kan ha vingar, svansar, tentakler. Massor med prylar. Det fanns till och med en X-Vinge i Neotech 1 regelboken =)
<I>>"Mycket röj"
>>Du tar ett gevär och skjuter på din motståndare BAM! BAM! BAM! Träffar två skott i bröstkorgen och ett i armen...kommer han resa sig upp?</I>
Nja, rikitigt så lamt är det förhoppningsvis inte. Det beror så klart på din spelledare. Det är mer så här <I>"Du drar upp din Franchi Spas och drar en salva... OOH! du träffar honom i bröstet och huvudet! AJ Satan det gör ont på honom ska du veta, *slår lite tärningar*, Blodet sprutar ut ur halsen, Jag tror att du träffade någon vital del för blodomloppet. Det där är en kille som inte kommer att leva länge. *slår lite tärningar* Synd, din RP tål inte så mycket blod, han blir lite rubbad så lägg på några Psykoskryss. Det är dags att sticka! Polisen är här vilken sekund som helst"</I>
eller nått kanske...
<B> :: pelle ::</B>
------------
"God of the Polfa"