Robert Jonsson
Nothing is True. Everything is Permitted.
Efter lite diskuterande i vår spelgrupp kom det sig att vi skall påbörja en kampanj till, baserad på endast ett fåtal av den originella spelgruppen nu när halva flackar och flänger runt i världen i sommarsolen. Det hela slutade med att jag blev SL för en mindre kampanj som skall vara centrerad kring gladiatorernas ärofulla (?) liv. Tanken är att samtliga Karaktärer skall ha blivit infångade, sålda som slavar och slutat som gladiatorer. Då själva äventyret börjar sitter de i fångceller, precis redo innan gladiatortränaren kommer kliva in och förklara hur deras vardag kommer se ut.
En vanlig vardag är tänkt att bestå av träning, intagande av mat, mer träning och något mer fysiskt arbete också. Kvällsmat följer och sedan en viss fritid innan det blir dags att sova.
Själva gladiatorkamperna kommer ske till första blodsdroppen (dyrt om de ständigt skall avverka gladiatorer). Möjligen sätter jag något spinn på det att den som missköter sig eller är sämst under veckan får delta i en strid på liv och död (lite grann som Expedition: Robinson - rösta bort den ni vill ha bort... ).
Eftersom alla startar som nybörjargladiatorer kommer ingen av dem ha något direkt Rykte, utan det kommer även vara en del av kampanjen. På grund av deras strider kommer de även ha chansen att öka i rykte då de utför något rejält bra coh finessfult, vilket åd representerar att deras rykte stiger. Detta är ju den givna delen av en gladiatorkampanj och är rätt enkel att spinna vidare på, men det är inte kanske främst den delen som jag är ute efter hjälp med.
Istället är det snarare bakom kulissen-spelet som jag gärna skulle uppskatta mina medforumiters tankar och förslag på olika sidintriger som kan förekomma. En del sociala konflikter mellan de olika gladiatorerna är en möjlighet (då tanken är ju att de skall få umgås en del med dem). Är det någon som har förslag på hur jag ytterligare kan krydda kampanjen med sidintriger? Har jag missat någon viktig del i gladiatorspelstänkandet? Tankar, åsikt och utskällningar uppskattas
En vanlig vardag är tänkt att bestå av träning, intagande av mat, mer träning och något mer fysiskt arbete också. Kvällsmat följer och sedan en viss fritid innan det blir dags att sova.
Själva gladiatorkamperna kommer ske till första blodsdroppen (dyrt om de ständigt skall avverka gladiatorer). Möjligen sätter jag något spinn på det att den som missköter sig eller är sämst under veckan får delta i en strid på liv och död (lite grann som Expedition: Robinson - rösta bort den ni vill ha bort... ).
Eftersom alla startar som nybörjargladiatorer kommer ingen av dem ha något direkt Rykte, utan det kommer även vara en del av kampanjen. På grund av deras strider kommer de även ha chansen att öka i rykte då de utför något rejält bra coh finessfult, vilket åd representerar att deras rykte stiger. Detta är ju den givna delen av en gladiatorkampanj och är rätt enkel att spinna vidare på, men det är inte kanske främst den delen som jag är ute efter hjälp med.
Istället är det snarare bakom kulissen-spelet som jag gärna skulle uppskatta mina medforumiters tankar och förslag på olika sidintriger som kan förekomma. En del sociala konflikter mellan de olika gladiatorerna är en möjlighet (då tanken är ju att de skall få umgås en del med dem). Är det någon som har förslag på hur jag ytterligare kan krydda kampanjen med sidintriger? Har jag missat någon viktig del i gladiatorspelstänkandet? Tankar, åsikt och utskällningar uppskattas