Tony.Meijer
Ärketeknomantiker
Hejsan allihopa.
Efter att ha läst Risings svar till Skräck? tråden, och funderat lite själv, så har jag kommit fram till att jag tänker köra ett introäventyr till min Call of Cthulhu kampanj där spelarna dyker ner och ska hämta en så kallad drömplatta under vatten som har hamnat där efter att ett flygplan har störtat i en sjö.
Som det föreslås så kommer skräcken att byggas på, jag har fixat en extra spelledare enkom för detta möte och tänker bryta upp gruppen i två (med motivationen att det finns fem dräkter på två båtar, jupp, det är sådana där dykardräkter som har slang till ytan) och låta de prata sins emellan via radio när de är under vattnet (i verkligheten så kommer de att sitta i olika rum med en walkie-talkie). Så långt, så gott.
Oavsätt så har jag stött på lite patrull, min tanke är mest att de ju närmare de kommer plattan desto mer skummisgrejor ska hända, till en början rätt snälla saker som att det är mörkt och skuggor rör på sig. Där efter så ska de känna mystiska vattenströmmar och temperaturfluktationer tät följt av knappt hörbara skrik på radion (om jag kan så ska jag fixa en tredje radio som jag sätter på tillsammans med ett litet band).
Planen är att när de väl får tag på plattan så ska de komma så ska någon i den gruppen som inte är där's dräkter gå sönder, så att det blir en snabb uppdykning, varvid de upptäcker att det verkar vara någon form av klo eller något som har haft sönder dräkten.
Det är äventyret i kort, problemet är att det känns så otroligt... banalt? Jag tycker inte det känns skrämmande. Någon som har några tips?
Efter att ha läst Risings svar till Skräck? tråden, och funderat lite själv, så har jag kommit fram till att jag tänker köra ett introäventyr till min Call of Cthulhu kampanj där spelarna dyker ner och ska hämta en så kallad drömplatta under vatten som har hamnat där efter att ett flygplan har störtat i en sjö.
Som det föreslås så kommer skräcken att byggas på, jag har fixat en extra spelledare enkom för detta möte och tänker bryta upp gruppen i två (med motivationen att det finns fem dräkter på två båtar, jupp, det är sådana där dykardräkter som har slang till ytan) och låta de prata sins emellan via radio när de är under vattnet (i verkligheten så kommer de att sitta i olika rum med en walkie-talkie). Så långt, så gott.
Oavsätt så har jag stött på lite patrull, min tanke är mest att de ju närmare de kommer plattan desto mer skummisgrejor ska hända, till en början rätt snälla saker som att det är mörkt och skuggor rör på sig. Där efter så ska de känna mystiska vattenströmmar och temperaturfluktationer tät följt av knappt hörbara skrik på radion (om jag kan så ska jag fixa en tredje radio som jag sätter på tillsammans med ett litet band).
Planen är att när de väl får tag på plattan så ska de komma så ska någon i den gruppen som inte är där's dräkter gå sönder, så att det blir en snabb uppdykning, varvid de upptäcker att det verkar vara någon form av klo eller något som har haft sönder dräkten.
Det är äventyret i kort, problemet är att det känns så otroligt... banalt? Jag tycker inte det känns skrämmande. Någon som har några tips?