Nekromanti Introducera en ny rollperson

cogitare

Swashbuckler
Eheh. I den roligaste kampanj jag vet, som pågått av och till sedan -98 nångång (mer sällan nu då gruppen spritts för vinden), anses man som lite mesig om man inte har minst tre karaktärer i spel. Den värste av oss har omkring 20, själv har jag fem-sex.
Ok, jag tycker det låter outsägligt besvärligt att som SL behöva hålla reda på uppåt 50 olika rollpersoner. I varje fall jag som SL ägnar mer tid och energi åt rollpersoner och deras förehavanden och backstory och vad som kan tänkas hända dem än SLP. Det låter som ett jobb som jag varken skulle tycka var särskilt roligt eller ha tid med :gremsmile: Och då är man tillbaka till min första punkt som var onödigt (eller kanske i det här fallet väldigt mycket) administrerande.

Men funkar det för er så är det ju perfekt.

Detta ändrar inte min åsikt att karaktärsträd e.dyl. inte är att eftertrakta. Inte för mig personligen i spel jag spelledar eller spelar.

C.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Ok, jag tycker det låter outsägligt besvärligt att som SL behöva hålla reda på uppåt 50 olika rollpersoner. I varje fall jag som SL ägnar mer tid och energi åt rollpersoner och deras förehavanden och backstory och vad som kan tänkas hända dem än SLP.
Fördelen är ju att delar av storyn liksom skriver sig själv... Mycket i den kampanjen handlar om interpersonella relationer, hur olika rollpersoner reagerar och agerar mot varandra. SL slänger in hot då och då, men mycket av tiden går helt enkelt åt till att man spelar de karaktärer som för närvarande finns i fokus... Då åtminstone ett par av oss dessutom skapat ett par superskurkar, så avlastar detta faktiskt SL i ganska hög grad.