Nekromanti Invasion av Colm?

Big Marco

Läskig
Re: Fråga

"De"?

Anläggningarna som sådana är med, jag minns bara inte var. Jag minns inte om det bara var Melorion och Caserion som hade dessa, eller om Colm också var välsignat.

Jag är på semester, utan mitt Eon-bibliotek.

-Marco Behrmann

Krille

Super Moderator
Re: Tirakiska blockadbrytare!

"Särskilt om nu thalamur hjälper sina fänder (neromenzer är ju halvt cirefalier och halvt vanarer) särskilt om thalamur får möjligheten att krossa sin värsta fiende."

Jovisst vill Thalamur "hjälpa sina fränder". Problemet är att de vill göra det på ett sätt som cirefalerna nog inte är så förtjusta i: återupprätta det coloniska imperiet. Skulle Consaber falla för Thalamur så svänger Thalamur nästan garanterat västerut och kör över Caserion och Asharien. Detta har varit magikratins syfte och mål i sisådär tvåtusen år!

Cirefalernas gör nog bäst i att låta Consaber och Thalamur stånga sig blodiga utan att någon vinner. I så fall kan cirefalerna fortsätta sin handelsdominans relativt ohotad av vare sig Thalamur eller Consaber. Men skulle endera parten förlora så skulle den andra parten bli ett allt för stort och svårkontrollerat hot. I Thalamurs fall skulle hotet vara militärt, i Consabers fall så skulle hotet vara ekonomiskt.

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"

Sodivra

Champion
Tja, tjo..

Jag kom bara att tänka på det.. Och anekdoter är ju både populära och lärorika, så.. /images/icons/smile.gif

/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\

Sodivra

Champion
Re: Därför!

Låt bli Colm, eller modifiera spelvärlden med andra ord..

Sodivra

Champion
Re: Därför!

Låt bli Colm, eller modifiera spelvärlden med andra ord..

Sodivra

Champion
Jorå..

Det går väl om du verkligen vill..
Antingen kan du skriva om din spelvärld lite så att Colm INTE är ointagbart, eller så kan RP:na få attackera något annat. Det är ju bara att rita till en ö för fan! /images/icons/wink.gif

Hawkmoon

Veteran
Jamen dåså...

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Antingen kan du skriva om din spelvärld lite så att Colm INTE är ointagbart, eller så kan RP:na få attackera något annat.<p><hr></blockquote><p>...ändrar jag så att Colm inte är ointagbart.Det jag då tänkte ändra var att befästningsverken bara var halvfärdiga! Det borde väl vara tillräckligt för att göra ön intaglig?
Frågan är då: hur skulle en sådan invasion gå till? Har ingen aning om hur man på den tiden genomförde invasioner från havet...

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Det är ju bara att rita till en ö för fan!<p><hr></blockquote><p>Tror inte mina kompisar blir så glada om jag börjar kludda på kartan.../images/icons/wink.gif

//"Fredda the mean" som just fick nytt hopp...

Krille

Super Moderator
Re: Jamen dåså...

"Har ingen aning om hur man på den tiden genomförde invasioner från havet..."

Huvudsakligen lät man bli att storma (dvs inget Normandie alls). Istället letade man upp en trevlig lagom obebodd kuststräcka och skickade iland en hel här där. Fanns det något som behövde stormas (borgar, fästningar, andra försvarsverk) så lät man huvudsakligen bli - det är vanskligt nog att behöva slåss mot en befästning utan att göra det med ryggen mot vattnet. När hären väl är landsatt så fortsätter den med ett normalt krigståg och gör upp med den lede fi på ärans fält.

Vilket gör att spanare blir högst intressanta. Med hjälp av spanare kan man leta upp en sådan passande strand som man kan ta sig upp på i lugn och ro.

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"

Hawkmoon

Veteran
KRILLE eller någon annan...

Ok om man säger att ön Colm med mina modifikationer(ej färdigbyggda befästningsverk, kanske lite färre cirefalier) måste intas på... säg en vecka. Hur bör man bära sig åt???

//"Fredda the mean" som har vissa svårigheter att behålla sitt goda humör...

G

Guest

Guest
Mitt svar på frågan är en lin undervattensfarkost. Vilken har med sig en liten specialdrillad trupp. Som har att i uppgift att ta itu med de ångdrivna makapärena. För att möjliggöra en eventuell invasion.

Varför inte? Mundanas vetenskapliga utveckling är långt framskriden och med all den magi världen innehar finns det helt enkelt inga begränsningar för förverkligande av idéer.
Även om magin i viss mån också ser till att konservera dem.
Som andra alternativ är det ännu enklare att ta iland trupper med magisk förmåga att hålla andan till dess att de tagit sig upp.

le petit arbre blance et noir, eller liknande..

Ensis

Veteran
Enkelt

Mitt svar på frågan är en liten undervattensfarkost. Vilkehar med sig en liten specialdrillad trupp. Som har att i uppgift att ta itu med de ångdrivna makapärena. För att möjliggöra en eventuell invasion.

Varför inte? Mundanas vetenskapliga utveckling är långt framskriden och med all den magi världen innehar finns det helt enkelt inga begränsningar för förverkligande av idéer.
Även om magin i viss mån också ser till att konservera dem.
Som andra alternativ är det ännu enklare att ta iland trupper med magisk förmåga att hålla andan till dess att de tagit sig upp.

le petit arbre blance et noir, eller liknande..

Re: Tirakiska blockadbrytare!

Troligtvis kommer magikraterna att börja slåss mot varandra om vem som ska styra efter att de tagit över consaber. Om sedan cirefalierna lyckas så mer split mellan magikraterna så är risken stor att magikraterna delar på sig och skapar egna riken. Thalamur kommer nog inte lyckas att ens behålla sitt egna land om de vinner.

"I begynnelsen skapade människan Gud"